חדשות בארץ

אל"מ במיל: "שילוב נשים בקרבי - כישלון נחרץ. צה"ל לא מוסר את הנתונים במכוון"

אל"מ במיל' רז שגיא ביטא את הנתונים, וזכה לעליהום באולפן: "שיעורי הפציעות בקרב נשים מגיעים ליותר מ-46% בזמן אימונים ופעילות בט"ש בלבד. שברי הליכה, ברכיים שהתפרקו, צניחת רחם ועוד"

  • ט"ו אדר התשע"ז
אל"מ במיל' רז שגיא אל"מ במיל' רז שגיא
אא

שילוב הנשים במקצועות לחימה הוכח כ"כישלון נחרץ" - כך אומר אל"מ (מיל.) רז שגיא, בתוכנית הבוקר של ערוץ 2. שגיא הציג דפוס שחוזר על עצמו לאורך השנים, לדבריו: צה"ל עורך מחקר שמוכיח שהניסוי הנשי-קרבי נכשל, ואז מתעלם מהמחקר של עצמו וממשיך בניסוי "כאילו שהניסוי הקודם הצליח".

כשהמגיש יואב לימור תהה ושאל האם צה"ל משקר לציבור, השיב שגיא ש"לא מוסרים לנו את הנתונים במכוון", והגדיר זאת כ"דבר מאוד חמור". "המבחן העליון של הצבא הוא בשדה הקרב ולא בקידום השוויון", אמר. "לא אני אומר את זה, אלא המחקרים של צה"ל. 

שגיא הסביר שהוא מדבר על תפקידי לחימה שבהם החייל נמצא בחזית בשדה הקרב, והייעוד שלו הוא להשמיד את האויב בשדה הקרב.

לגבי חיל האוויר, אמר, מיון החיילות דווקא נעשה כמו שצריך. "מסך 16.5 שנות שילוב בחיל האוויר - הצליחו להגיע לחמש טייסות קרב. אולם בחילות השדה, התמונה שונה לגמרי, ושיעורי הפציעות בקרב נשים מגיעים ליותר מ-46% בזמן אימונים ופעילות בט"ש בלבד. שברי הליכה, ברכיים שהתפרקו, צניחת רחם... הורידו את הרף 4 פעמים, עד שמחלקת כשירות מבצעית קבעה שהרף ירד מתחת לכשירות המבצעית. זה מכשול פיזי".

גם מצד השירות הצבאי בין גברים לנשים, על כך בעיות הצניעות הנלוות לכך, אומר אל"מ שגיא שהוא קורא לזה "הסחת דעת"מצד הגברים. הדברים הסעירו את המגיש לימור, שסירב לקבל את העובדה ששוני מגדרי מייצר הסחת דעת יותר מדברים אחרים, ובדברים אלה הסתיימו דבריו של שגיא.

תגיות:צבאצה"לשירות נשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה