חדשות בעולם

האם חוקרים יצליחו לגדל תפוחי אדמה על המאדים?

חוקרים החליטו לנסות לגדל תפוחי אדמה בתנאים כמו על כוכב מאדים. לדבריהם: "אנו רוצים לדעת מהם מינימום התנאים שתפוח אדמה צריך כדי לשרוד"

(תמונת אילוסטרציה, צילום פלאש 90)(תמונת אילוסטרציה, צילום פלאש 90)
אא

האם חשבתם פעם מה יעשו בני האדם הראשונים שיגיעו להתגורר במאדים? לא, איננו מדברים על ההישרדות היומיומית על הכוכב, אלא דווקא על ארוחת הערב. מה לדעתכם יאכלו אותם חלוצים?

כדי לעזור לאותם אנשים, ישנם מדענים המנסים בימים אלו לגדל תפוחי אדמה בתנאים דמויי מאדים. הפרויקט מכונה בשם 'תפוחי אדמה על מאדים' ועל היוזמה אחראי המרכז הבינלאומי לתפוחי אדמה, שבמשך החודשים האחרונים יצר קשר עם נאס"א וליקט אדמה ממדבר הערבה דה לה ג'ויה בדרום פרו. מאחר שהאדמה שם היא יבשה מאוד טענו החוקרים שיש מן המשותף בינה לבין אדמת מאדים.

לאחר מכן בנה הצוות מכולה אטומה בתוך סימולטור שמדמה את התנאים על המאדים. בפנים הם הניחו מנורות לד, כדי לדמות את קרינת השמש על הכוכב לרבות בקרות של שינויי טמפרטורה, בהתאם למחזור היום והלילה של המאדים.

מטרת המחקר הייתה לבדוק האם יש סיכוי לגדל תפוחי אדמה בתנאים קשים מאוד, כמו למשל על כוכבי לכת, אך במידה שתוצאות המחקר יהיו חיוביות, הן יוכלו להועיל גם למצב ביטחון תזונתי על כדור הארץ, ואף לעזור במקרה של רעב עולמי.

אחד מהחוקרים הסביר: "נעשה מספר סיבובים של ניסויים כדי לגלות איזה זן תפוח אדמה שורד באופן הטוב ביותר. כי אנחנו רוצים לדעת מהם התנאים המינימאליים שתפוח אדמה צריך כדי לשרוד".

תגיות:מדעניםתפוחי אדמהמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה