חדשות בארץ

חוק המואזין אושר טרומית; הח"כים הערבים זועמים

סערה בכנסת: הח"כים הערבים קרעו את הצעת "חוק המואזין" ונאמו בערבית נגדו. במקביל, הצעת החוק אושרה טרומית ב-2 גרסאות

  • י"א אדר התשע"ז
(צילום מתוך ערוץ הכנסת)(צילום מתוך ערוץ הכנסת)
אא

אתמול (רביעי) אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את 2 הצעות החוק, שזכו לכינוי "חוק המואזין". ההצעות אושרו לקול קריאות "אללה אכבר" של חברי הכנסת הערביים, וההערכה בקואליציה היא כי ההצעות ימוזגו להצעה אחת.

כבר בתחילת הדיון הוצא יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, מהמליאה לאחר שעמד במקומו וקרע צרור דפים שעליהם הודפסה הצעת החוק. לאחר מכן עלה ח"כ אחמד טיבי לדוכן הנאומים, ונשא חלקים רבים מנאומו בערבית. "מעולם קול המואזין לא היה מפגע רעש סביבתי, מדובר בטקס דתי איסלאמי חשוב, ומעולם גם בבית הזה לא התערבנו בשום טקס דתי הנוגע ליהדות. המעשה שלכם הוא מפגע גזעני", אמר טיבי.

במהלך נאומו, לקח טיבי גם הוא דפים שעליהם הודפסה הצעת החוק, החל לקרוע אותם מעל הדוכן והשליכם על רצפה. בעקבות התנהגות זו הורד טיבי מהדוכן בידי סדרני המליאה.

ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) עלה אף הוא לנאום, ובמהלך נאומו החל לבכות. "זאת מלחמה. זהו כתם על הבניין הזה. זהו אות קין על בניין שפעם אחר פעם מכריז על מלחמה נגדנו. זאת בפירוש הכרזת מלחמה נגד המיעוט הערבי", אמר.

2 הצעות החוק אושרו טרומית ברוב של 55 תומכים מול 48 מתנגדים. בזמן ההצבעה, עמדו חברי הכנסת הערביים על רגליהם וצעקו שוב ושוב "אללה אכבר".

"חוק המואזין" מעורר סערה בכנסת כבר חודשים ארוכים. מאז שאושרה הצעת החוק בוועדת השרים לענייני חקיקה,  נתקלה הצעת החוק בקשיים ובהתנגדויות. שר הבריאות ליצמן הגיש ערר על אישור החוק בועידה, ובעקבות כך הוגשה הצעת חוק חדשה, לפיה השמעת רעש מבתי תפילה תיאסר בין השעות 23:00 ל-7:00 בבוקר. זאת על מנת לעדן את החוק ולאפשר את המשך הפעלתם של צופרי השבת, המזכירים את זמן כניסת השבת.

על פי שתי ההצעות, המפר את החוק בפעם הראשונה ישלם קנס של 5,000 שקלים, והמפר בפעם השניה ישלם קנס כפול: 10,000 שקלים.

תגיות:ערביםחוק המואזין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה