חדשות בעולם

סערה בארה"ב: ה-CIA משתלט על טלפונים ניידים, טלוויזיות ורכבים

אתר ההדלפות ויקילקס פרסם 8,761 מסמכים סודיים, המצביעים על כך שסוכנות הביון האמריקנית משתלטת על מחשבים, טלוויזיות וטלפונים והופכת אותם למכשירי ציתות

  • י' אדר התשע"ז
אתר האינטרנט שחשף את המסמכים המסעירים. ויקילקס (צילום: shutterstock)אתר האינטרנט שחשף את המסמכים המסעירים. ויקילקס (צילום: shutterstock)
אא

אתר ההדלפות ויקיליקס חשף אתמול (שלישי) חלק מאמצעי המעקב והפריצה שנמצאים בשימוש ה-CIA, סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב.

האתר פרסם 8,761 מסמכים סודיים שנגנבו מ"המרכז למודיעין בתחום הסייבר", המצביעים על כך שסוכנות הביון משתמשת במגוון אמצעים על מנת לדלות מידע. בידי ה-CIA היכולות לפרוץ לטלפונים ניידים, טאבלטים, טלוויזיות ורכבים. מן המסמכים עולה כי בין שאר הכלים שפותחו במחלקת הטלפונים הניידים של ה-CIA נמצאות גם היכולות להפעיל מרחוק את המיקרופון ואת המצלמה במכשיר, לגלות את מיקומו של המשתמש, להאזין לשיחותיו ולהקליט אותם.

עוד נחשף כי סוכנות הביון מסוגלת לפרוץ ולחפש מידע במספר רב של אפליקציות תקשורת ומסרים מיידים, והיא פיצחה את קוד ההצפנה של אפליקציית הוואטספ, שנחשבה עד היום מוגנת מפני פריצה.

על פי המסמכים המסעירים, כלי הריגול החדשים מסוגלים לפרוץ לרוב מערכות ההפעלה הפופולריות הקיימות כיום, וביניהן אנדרואיד ומערכות ההפעלה של מיקרוסופט. יצוין כי רוב מוחלט של מכשירי המחשב והטלפון ברחבי העולם משתמשים כיום במערכות אלה. בארה"ב מציינים כי רבים מעובדי הממשל האמריקני, בכללם הנשיא טראמפ, משתמשים במכשירים ובשירותים מהסוגים שאליהם פרץ כביכול ה-CIA. כל המסמכים נכתבו בשנים 2016-2013, כך שהחומר בהם עדכני למדי.

עוד עולה מהמסמכים, כי בשנת 2014 עמלו אנשי הביון לפרוץ מרחוק למערכות הניווט המותקנות ברכבים שונים ומשאיות, ובכך להשיג שליטה על הרכב במהלך הנהיגה.

המסמכים מלמדים גם על כך שה-CIA שיתף פעולה עם סוכנות המודיעין הבריטית MI5 כדי להפוך את הטלוויזיות החכמות "סמסונג F8000" למכשיר ציתות במסגרת תוכנית ציתות חובקת עולם. לדברי "ויקיליקס", תוכנת ריגול, הפורצת לטלוויזיה, גורמת לה להמשיך לפעול אף שהיא נראית כבויה ובעליה אינו יודעת שהיא ממשיכה לדלוק. "במצב כזה הטלוויזיה פועלת כמכשיר ציתות, מקליטה שיחות בחדר ושולחת אותן באינטרנט לשרת סודי של ה-CIA", טוענים ב"ויקיליקס".

חלק מהמסמכים שפורסמו באתר ההדלפות הם בסיווג "סודי" ואחרים בסיווג "סודי ביותר". ויקילקס טרם חשף אם המסמכים הודלפו על ידי אחד העובדים ב-CIA או שהם הושגו בפריצה מבחוץ לשרתי הסוכנות. אתר ההדלפות ציין כי "את המסמכים הדליף מקור שרצה שהם יעוררו שיח על השאלה אם ה-CIA השיג כוח רב מדי".

חבר הקונגרס דווין נונס, יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקאי, הביע דאגה רבה מן הפרסומים האחרונים בעניין, ואמר כי הוועדה בראשותו תפעל להשיג עוד מידע בנושא.

תגיות:ארה"בCIA

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה