חדשות בארץ

שר החינוך בקריאה להורים: "תפעילו צנזורה על מכשירי הטלפון של הילדים. הסכנה מיידית"

הבוקר (ג') פרסם שר החינוך נפתלי בנט, הודעה הקוראת להורים להגביר את המודעות באשר לתכנים אסורים או זוועתיים המשפיעים על הנפש לטווח הארוך, שילדיהם נחשפים אליהם דרך מכשירי הטלפון שלהם. "ילד בכיתה ה' שנחשף לחומרים אסורים – זה מרסק את הנפש, את הנשמה. תתערבו ותדרשו את הקוד הסודי, כי הסכנה מיידית"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הודעה מטעם שר החינוך נפתלי בנט שהתפרסמה היום (ג'), קוראת להורי הילדים לנקוט בצעדים מידיים לשמירה על נפש ילדיהם, ולהפעיל צנזורה על החומרים העוברים אל ילדיהם דרך מכשירי הטלפון. "יש איזו תחושה שהאייפון זה המרחב הפרטי של הילד, שאנחנו לא מתערבים בו. ואני לא מקבל את זה. תתערבו, תשיגו את הקוד הסודי, תבדקו ותדרשו לדעת", כך אמר בנט במסגרת הנאום שנשא בוועדת החינוך. "לראות סרטון עריפה של דאעש בגיל צעיר, הופך אותם לאדם פחות רגיש וטוב, ופוגע עמוקות בנפש.

"יש מקום להורים להיות פטרנליסטיים, כי זו אחריות שלנו לילדים שלנו. הילדים שלנו חמש שעות ביום בתוך הדבר הזה, וזכותנו וחובתנו לדעת מה קורה שם. אז אנחנו במערכת החינוך, בשותפות אתכם ההורים, הולכים על זה בכל העוצמה. כי אני רואה בזה באמת אתגר ואיום שאנחנו חייבים לטפל בו".

בדבריו סיפר בנט על ביקורי פתע שנערכו בבתי ספר ממלכתיים בארץ, במסגרתם נשאלו ילדי כיתה ה' – מדוע הם מחזיקים בסמארטפונים, וכמה מהם נחשפו לתכנים חמורים שאסור להם להיחשף אליהם – כמו סרטונים של דאעש. "שלושה רבעים מהילים הרימו יד. שאלתי 'כמה מכם נחשפו לאלימות קשה מאוד ברשת' ועוד פעם, בערך שלושה רבעים". אז תיאר השר בנט באוזני הילדים את תופעת השיימינג, ושאל כמה מהם היו שותפים או נחשפו לכך. וגם הפעם, מעל שליש הרימו את ידם.

"ילד בכיתה ה' שנחשף לחומרים אסורים, זה מרסק את הנפש שלו ואת הנשמה. ילדה שצילמו אותה והפיצו את תמונתה או שהיא צילמה את עצמה והפיצו לאלף אנשים – זה יכול להוביל להתאבדות, ובוודאי לקשיים נפשיים מאוד קשים. לראות סרטון עריפה של דאעש בגיל צעיר, הופך אותך לאדם פחות רגיש וטוב ופוגע עמוקות בנפש. אני רואה בסוגיית החומרים, האלימות והשיימינג – סכנה מיידית וברורה לילדי ישראל. ומפה אני מודיע, שאנחנו במערכת החינוך לוקחים על זה אחריות. אנחנו ניקח ולוקחים הובלה לאומית בלטפל בזה".

תגיות:הורים וילדיםהרסטלפוניםחינוךסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה