חדשות בעולם

דובר הבית הלבן: "אין כל ספק שממשל אובמה עקב אחר טראמפ"

"יש מספיק דיווחים בארה"ב שמחזקים את ההערכה שממשל אובמה ניהל מעקב אחרי הקמפיין הרפובליקני", אמר דובר הבית הלבן

  • ט' אדר התשע"ז
 (צילום: הבית הלבן) (צילום: הבית הלבן)
אא

דובר הבית הלבן, שון ספייסר, תמך אתמול (שני) בטענתו של נשיא ארה"ב טראמפ. בתדרוך היומי שהעניק לכתבי הבית הלבן, אמר ספייסר כי "אין ספק שמשהו קרה. השאלה היא אם היה מעקב, ציתות או משהו אחר. יש מספיק דיווחים שמצביעים משמעותית על כך שמשהו קרה".

בכך תומך ספייסר בטענתו של טראמפ, לפיה ממשל אובמה ניהל מעקב אחרי קמפיין הבחירות שלו. עם זאת, אין לכך כרגע כל הוכחה. ספייסר הוסיף ואמר כי הנשיא ביקש מהקונגרס לחקור אם ברק אובמה הורה לאנשיו לצותת לטלפונים שלו במגדל טראמפ בניו יורק. "יש מספיק דיווחים בארה"ב שמחזקים את ההערכה שממשל אובמה ניהל מעקב אחרי הקמפיין הרפובליקני", אמר.

שרה האקבי סנדרס, מדוברות הבית הלבן, אמרה כי בבית הלבן "רוצים לדעת בוודאות" אם המידע אכן נכון. כשנשאלה מהיכן טראמפ קיבל את המידע הזה היא השיבה שייתכן שהוא "קיבל גישה למסמך שאני לא יודעת עליו".

היועצת הבכירה של הנשיא, קליאן קונווי, אמרה כי "מקורות חדשותיים אמינים" מחזקים את טענתו של טראמפ, אך גם היא אמרה שאינה יודעת מהיכן הגיע המידע המקורי. כשנשאלה על האמינות של טראמפ בנושא אמרה: "הוא נשיא ארה"ב, יש לו מידע ומודיעין שלשאר האנשים אין".

עם זאת, ראש ה-FBI ג'יימס קומי טוען כי מדובר בהאשמה שקרית, והוא דורש ממשרד המשפטים לדחות את ההאשמה על הסף.

טראמפ עורר סערה, כאשר צייץ בסוף השבוע האחרון: "נורא, בדיוק גיליתי שאובמה צותת לי במגדל טראמפ מעט לפני הניצחון. הוא לא מצא כלום. זה מקארתיזם. אני מתערב שעורך דין טוב יכול לבנות תיק גדול מהעובדה שהנשיא אובמה האזין לטלפונים שלי באוקטובר, ממש לפני הבחירות. האם זה חוקי שנשיא מכהן יצותת במהלך מרוץ הבחירות? זהו שפל חדש. כמה נמוך ירד הנשיא אובמה כשהאזין לטלפונים שלי במהלך הליך הבחירות הקדוש. זה כמו פרשת ווטרגייט. אדם רע!"

כזכור, ממשל אובמה הכחיש את הדברים. דוברו של אובמה אמר כי "לא הנשיא אובמה ולא שום גורם אחר בבית הלבן הורה אי פעם לצותת לאזרח אמריקני כלשהו. כל טענה אחרת היא פשוט שקר".

תגיות:הבית הלבןדונאלד טראמפאובמה ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה