חדשות בעולם

בפעם הרביעית בתוך שבועיים: שוב חולל בית קברות יהודי בארה"ב

מספר מצבות בבית העלמין היהודי בברוקלין הופלו ונהרסו. מדובר בפעם הרביעית בתוך שבועיים

  • ז' אדר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בית קברות יהודי נוסף, רביעי במספר בשבועיים האחרונים, חולל בארצות הברית – הפעם בברוקלין שבעיר ניו-יורק. משטרת ניו יורק פתחה בחקירת המקרה החמור.

חבר בית המחוקקים בניו יורק, דב הייקינד, פרסם בעמוד הטוויטר שלו תמונות מבית העלמין בהן נראות מצבות מנותצות ומושלכות על הקרקע.

זוהי הפעם הרביעית בשבועיים האחרונים, בהם מחוללים בתי קברות בארצות הברית. ביום חמישי האחרון התגלו לפחות חמש מצבות מנותצות בבית העלמין היהודי ברוצ'סטר שבמדינת ניו יורק. המצבות שחוללו נמצאו סמוך לכביש.

בסוף השבוע שלפני כן נופצו יותר מ-100 מצבות בבית העלמין היהודי "הר כרמל" בפילדלפיה. שבוע לפני כן חוללו יותר מ-100 קברים יהודיים בבית הקברות "חסד של אמת" בעיר סנט לואיס שבמיזורי.

נוסף על כך, בחודשיים האחרונים התקבלו 122 איומים על מרכזים של הקהילה היהודית, איומים שבהם נטען כי במקום הוטמנה פצצה – ובעקבות זה נאלצו כל יושבי המוסדות להתפנות.

ביום שישי הודיעו הרשויות כי עצרו חשוד ראשון באיום על מוסדות יהודיים – חואן תומפסון, עיתונאי אפרו-אמריקני לשעבר שפוטר מעבודתו משום שהמציא כתבות שקריות. לפי המשטרה הוא היה אחראי לשמונה מהאיומים על המוסדות היהודיים ברחבי ארה"ב, ועשה זאת במסגרת מסע נקמה נגד אשתו לשעבר, והוא השתמש בפרטיה כששלח איומים למרכזים היהודיים.

הנשיא טראמפ גינה את התקריות האנטישמיות האחרונות, ואף שלח את סגן הנשיא מייק פנס לשפץ את חלק מהמצבות במו ידיו. גם את נאומו בפני בתי הקונגרס בשבוע שעבר פתח בגינוי גל האנטישמיות.

תגיות:בית קברותארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה