חדשות בעולם

ה-FBI עצר אזרח החשוד במשלוח איומים למספר מרכזים יהודיים בארצות הברית

חואן תומפסון, עיתונאי לשעבר, עמד מאחורי כמה מהאיומים שספגו מרכזים יהודיים בחודשיים האחרונים

  • ז' אדר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אחרי כמה שבועות בהם עשרות מרכזים יהודיים ברחבי ארצות הברית קיבלו שיחות איומים, עצר ה-FBI בסוף השבוע אזרח בשם חואן תומפסון מסנט לואיס, מיזורי, החשוד בלפחות שמונה מהאיומים שהתקבלו. תומפסון השאיר  את האיומים בשמה של אישה שהיתה בת זוגו בעבר, בתקווה שהיא זו שתישא בתוצאות.

לתומפסון, עם זאת, הייתה היסטוריה של בריונות רשת והטלת האשמות על אחרים, כך שהיתה לו סיבה לחשוב שהחוקרים יגיעו אליו במוקדם או במאוחר. אולי משום כך הוא התחיל, בשלב השני, להשאיר את האיומים תחחת שמו האמיתי. החוקרים מעריכים כי הוא קיווה כי ה-FBI יאמין שלא  ייתכן שמישהו ישתמש בשמו האמיתי כשהוא מאיים בטרור, וכך יסברו כי יש מישהו המתנכל  לתומפסון ומנסה להכפיש את שמו.

תומפסון, אגב, הוא עיתונאי במקצועו. בעבר הוא עבד עבור כלי תקשורת מהשמאל, אבל איבד את עבודתו בשנה שעברה אחרי שנחשף כזייפן שהתמחה בהמצאת סיפורים עיתונאיים, כולל ציטוטים של מרואיינים איתם מעולם לא שוחח.

כשה-FBI הגיעו לחקור את תומפסון בפעם הראשונה, הוא טען כי מעולם לא איים על אף אחד וכי בת זוגו לשעבר היא זו שמנסה להכפיש את שמו. בהמשך הוא אף פרסם במדיה החברתית פוסט ארוך שבו הוא מציג את עצמו כקורבן לתככיהם של אחרים. ה-FBI, כאמור, לא קנה את הסיפור, ותומפסון נעצר בסוף השבוע.

האם תומפסון הוא זה שעמד בפני כל האיומים שספגו מרכזים יהודיים בארה"ב? החוקרים אינם בטוחים עדיין. חלק מהאיומים הגיעו בשיחות חוץ והשתמשו בקולות המופקים על ידי מחשב כדי להשאיר את האיומים, ולא ברור כלל שתומפסון מתוחכם מספיק כדי להצליח לנצח על מבצע מורכב כזה.

נכון לעכשיו, ה-FBI ממשיך לחקור את האיומים על מרכזים יהודיים מאז תחילת ינואר, וכן את מעשי הוונדליזם בבתי קברות יהודיים.

תגיות:FBIארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה