חדשות יהדות

פסק הלכה: "מצווה להלשין על מוכרי נפצים לאחר שהתרו בהם"

הגאון הרב דוד יוסף קובע כי מצד הדין חובה להלשין למשטרה על מוכרי הנפצים, לאחר שהזהירו אותם והתרו בהם שלא לעשות כן

  • ד' אדר התשע"ז
הרב דוד יוסף (צילום: פלאש 90)הרב דוד יוסף (צילום: פלאש 90)
אא

"מצווה להלשין למשטרה על מוכרי נפצים לאחר שהתרו בהם, היות שמדובר בפיקוח נפש", כך אמר חבר מועצת גדולי התורה ובעל ה"הלכה ברורה", הגאון הרב דוד יוסף בשיעורו השבועי הנמסר מדי יום ראשון בבית המדרש "יחווה דעת" בירושלים.

במהלך השיעור על הלכות פורים, התייחס לתופעת מכירת הנפצים, ואמר כי מצד הדין חובה להלשין למשטרה על מוכרי הנפצים, לאחר שהזהירו אותם והתרו בהם שלא לעשות כן.

"אנחנו רואים שכל שנה מתפרסמים אסונות שנגרמים מהנפצים המסוכנים: אנשים זקנים איבדו את השמיעה שלהם, ילדים איבדו את אצבעות ידיהם. אני זוכר שכשהייתי ילד, מישהו דפק בחוזקה ליד איש מסכן זקן שאיבד באותו רגע את השמיעה שלו, והוא התפרץ על הילד בזעקות נוראיות".

הרב יוסף המשיך וקרא על חומרת הדבר: "איזה היתר יש? אנשים נבהלים מזה. יש ברחוב נשים מעוברות ששומעות את זה ונבהלות. יש היום טרור שלצערנו הם משתמשים בכלי נשק. דברים כאלה מעוררים בהלה נוראית.

"מי שעושה דברים כאלה הוא מתחייב בנפשו. אנשים יכולים למות בגלל זה. תארו לכם שיבוא חלילה מחבל, כולם יחשבו שמדובר בפורים, ואף אחד לא יטרח להתקשר למשטרה.

"במצב הביטחוני של היום, הרבה אנשים נמצאים ממילא במתח וחרדה, וכל דבר קטן כזה מפחיד אותם מאוד.

הרב שב וקבע כי אסור למכור נפצים בשום פנים ואופן. "לכן אני אומר, קודם כל, לפי חוקי המדינה אסור למכור נפצים. החוק הזה הוא על פי ההלכה ממש. אין שום ספק שזה איסור מוחלט.

"ויותר מכך: מצווה להלשין על מוכרי נפצים, אם התריע בהם קודם. אם מישהו יודע על מקום בו מוכרים נפצים – חובה ללכת ולומר: הפסק עם זה, או שאני מתלונן למשטרה. על התופעה המסוכנת הזו להיפסק לחלוטין"', סיים הרב את דבריו הנחרצים. 

תגיות:פוריםמשטרהנפציםהרב דוד יוסףסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה