חינוך ילדים

מחקר חדש: רוצים שהילד שלכם יקרא? שלחו את הדובון שלו לישון בספריה

מחקר יפני גילה שכאשר ילדים נחשפו לתמונות של חיות הצעצוע שלהם 'מבלות' בספריה – הם החלו לגלות עניין רב יותר בספרים

  • ג' אדר התשע"ז
אא

ילדים רבים קשורים לחיות הצעצוע שלהם, אבל מי ידע שהדובון או הפילון איתם הם אוהבים להתכרבל יכולים לעזור להם לאהוב ספרים וקריאה? קבוצת חוקרים יפנית עם מוח יצירתי במיוחד הייתה הראשונה שהעלתה את ההשערה הזו. החוקרים גיבשו קבוצה של 42 ילדים מעל גיל שלוש, שלכולם הייתה חיית פרווה חביבה עליהם במיוחד. מפעם לפעם, החוקרים אספו את חיות הפרווה ושלחו אותם ללילה בספריה. 'מסיבת הפיז'מות' הזו תועדה בתמונות צבעוניות בהן נראות החיות 'קוראות בספרים', תמונות שניתנו לילדים לאחר מכן.

"לא רק שהילדים החלו להראות יותר עניין בספרי ילדים", דיווחו החוקרים, "באופן מפתיע, הם התחילו גם להקריא ספרים בקול לחיות שלהם". זה, כמובן, גרם לחלק משמעותי יותר מהפנאי שלהם להיות מוקדש לספרים.

הספרייה שלכם אולי עדיין טרם אימצה את ההמלצה הזו, אבל בספריית ווסט אורנג' בניו ג'רזי כבר מקיימים באופן קבוע מסיבות ליליות לצעצועי פרווה. הילדים (מתחת לגיל שמונה) מגיעים אחרי הצהריים עם חיות הצעצוע שלהם, ויושבים לשמוע סיפור שהספרנית מקריאה. אז הם הולכים הביתה, אבל הצעצועים נשארים מאחור. קבוצה של בני נוער מתנדבים מציבה את הדובון והפילון בשאר פוזות משובבות-נפש, ומצלמת אותם. למחרת, הילדים מקבלים בחזרה לא רק את הצעצוע האהוב שלהם, אלא גם תמונות מרהיבות שמדגימות עד כמה היה כיף לדובי לבלות את הלילה בחברת ספרים.

עד שגם הספרייה שלכם תציע אירועים כאלה, אתם יכולים לאמץ את עיקר הרעיון בבית: כשאתם מקריאים סיפור לילד, צרפו גם את חית הצעצוע החביבה עליו לפעילות. באופן זה הילד תופס את הקריאה כחלק ממשחק, ויש סיכוי גדול יותר שיחזור לספר מאוחר יותר גם בלי ההורה, ידפדף בו, יספר לעצמו מהזיכרון את הסיפור, ואולי אפילו יתחיל לקרוא. עניין קבוע בספרים מגיל צעיר, אומרים חוקרים, הוא המנבא הטוב ביותר לילד שיגדל להיות קורא נלהב.

תגיות:חינוך ילדיםקריאת ספרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה