חדשות בעולם

חברה פרטית תטיס שני אנשים לירח ב-2018 – על חשבונם

למעלה מארבעים שנה לא שלחה נאס"א רכב חלל אל הירח. עכשיו, חברת SpaceX מתכננת להשיב את תהילת העבר של מסעות הירח – דרך טיסה מסחרית שבה אסטרונאוטים חובבנים ישלמו את עלות המסע

  • ב' אדר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חברת SpaceX, הנמצאת בבעלותו של המיליארדר האמריקאי אילון מוסק, הודיעה אתמול כי היא מתכננת לשלוח שני אזרחים פרטיים לטיסה אל הירח לקראת סוף 2018. המסע, אמרה החברה, יהיו חלק ממסע חלל שיארך שבוע ויחקור מקומות בחלל שמעולם לא נחקרו.

אילון מוסק ידוע בפרויקטים שאפתניים: הוא מתכנן, למשל, להקים במאדים ישוב אנושי. אבל לחברת SpaceX יש כבר גם לא מעט ניסיון אמיתי בשיגור רכבי חלל. מה שהיא טרם עשתה, עם זאת, הוא שיגור בני אדם לחלל. מוסק נחוש בדעתו שנאס"א עשתה טעות כשהפסיקה את המסעות אל הירח לפני כארבעים שנה, והוא מתכוון לחדש את תהילת העבר דרך החברה שלו.

מיהם האנשים שיטוסו לירח ב-2018? החברה סירבה לחשוף את שמותיהם, אבל אמרה כי מדובר בשני אנשים שיצרו ביוזמתם קשר עם החברה על מנת להשתתף במשימה, וכי הם משלמים על הנסיעה מכיסם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"אנחנו לא מתחרים עם אף גוף ממשלתי", הצהיר מוסק בשיחה עם כתבים. "עם נאס"א רוצה לשתף איתנו פעולה במסע לירח, ניתן לה עדיפות על פני שני האנשים הפרטיים שכבר נרשמו למסע. מה שחשוב לנו הוא קידום של חקר החלל והתקדמות מעבר להישג הגדול שהושג ב-1069 בזכות תכנית אפולו", הוא אמר, מתייחס לנחיתה האנושית על הירח.

החללית שתשלח חברת SpaceX לחלל לא צפויה לנחות על הירח, אלא רק להקיף אותו. למרות זאת, מוסק מודה שיש במשימה סיכונים.

"הנוסעים שביקשו לאייש את החללית נכנסים לזה בעיניים פקוחות: הם יודעים שיש סיכון מסוים. הם בהחלט לא נאיביים. נעשה כל מה שאפשר כדי לצמצם את הסיכון הזה, אבל הוא לא אפסי".

תגיות:ירחחלל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה