חדשות בעולם

טראמפ נלחם בהדלפות: בדיקת טלפונים של אנשי הסגל

דובר הבית הלבן הזמין את אנשי הסגל לישיבה במשרדו, דרש מהם להעביר לידיו את מכשירי הטלפון האישיים שלהם ועבר אחת לאחת על האפליקציות המותקנות עליהן

  • א' אדר התשע"ז
דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

שון ספייסר, המשמש כדובר הבית הלבן, הזמין למשרדו את אנשי הסגל, ודרש מהם להעביר לידיו את מכשירי הטלפון האישיים שלהם.

העילה לכינוס הייתה הדלפה לרשת CNN, על מינויו הצפוי של מייק דובק לתפקיד מנהל התקשורת בבית הלבן, עוד בטרם אושר דבר המינוי לפרסום ע"י הנשיא. בבית הלבן החליטו לבדוק מיהו המדליף, שנמצא בקשר עם עיתונאים.

לשם כך, במהלך הפגישה ביקש ספייסר מאנשי הסגל להעביר לידיו את המכשירים הסלולריים שברשותם כדי לוודא כי הם אינם משתמשים באפליקציות מסווגות ואינם בקשר עם עיתונאים.

ספייסר עבר על מכשירי הטלפון של עובדיו, ועבר אחת לאחת על האפליקציות השונות המותקנות בהם. גורם שנכח בישיבה מסר כי ספייסר ציין שהוא רוצה לשלול את קיומן של אפליקציות מוצפנות ושיחות פרטיות עם כתבים פוליטיים". הגורם הוסיף כי ספייסר התייעץ עם היועץ המשפטי של הבית הלבן דון מקגאן, והגיע לישיבה כשהוא מלווה בפרקליטים.

לפי הדיווח, ספייסר דרש לקבל לידיו את שני סוגי הפלאפונים, הפרטיים והממשלתיים, ובהמשך אף ביקש מהם שלא להדליף שום דבר מהפגישה ומהעובדה שהוא עושה מאמץ לתפוס את המדליפים.

בסוף השבוע האחרון נקט טראמפ בצעד חריג, ומנע את כניסתם של עיתונאים מה"ניו יורק טיימס", CNN ואתר החדשות "פוליטיקו". לעומת זאת, התיר כניסה לעיתונאים מכלי תקשורת שמרנים.

תגיות:דונאלד טראמפהדלפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה