חדשות בעולם

האם ארצות הברית תפרוש ממועצת זכויות האדם של האו"ם במחאה על היחס לישראל?

דיווחים ראשוניים בארצות הברית אומרים כי ממשל טראמפ סקפטי לגבי יעילות המועצה – וביקורתי במיוחד כלפי האופן בו היא מתמקדת בישראל

  • ל' שבט התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם ארצות הברית עומדת לפרוש ממועצת זכויות האדם של האו"ם? לפי מספר גורמים בממשל טראמפ, ייתכן מאד שכן. הגורמים הללו, החפצים בעילום שמם, אמרו הבוקר לכלי תקשורת אמריקאים כי לטראמפ אין ענין רב בהמשך החברות בגוף הידוע בחוסר האובייקטיביות שלו ובאופן בו הוא מותח ביקורת בעיקר על ישראל.

על אף שלא מדובר בפרישה מיידית, עצם העובדה שפרישה כזו עומדת על הפרק צפויה הדאיג ארגוני זכויות אדם רבים, שגם כך מודאגים מהמחויבות הנמוכה של ממשל טראמפ לנושא זכויות האדם. עם זאת, גורמים המצדדים בפרישה טוענים כי המועצה לזכויות האדם של האו"ם בכל מקרה אינה ממלאה את תפקידה. פקיד לשעבר במחלקת המדינה אמר כי ההתמקדות המיוחדת בישראל היא חלק מהבעיה, אבל בנוסף צריך לזכור שהמועצה לא בררנית במיוחד כלפי החברות בה, כך שמדינות הידועות בהפרות בוטות של זכויות אדם, כמו סין וערב הסעודית, הצליחו להשיג לעצמן חברות במועצה המונה 47 חברים.

"משרדו של מזכיר המדינה רקס טילרסון הציב שורה של שאלות לגבי המועצה, שמצביעות על כך שהוא בהחלט מטיל ספק בערך של השתייכות ארצות הברית לגוף הזה", אמר הבכיר לשעבר.

בפגישה שקיים לאחרונה עם פקידים במחלקת המדינה, מזכיר המדינה טילרסון אכן הביע סקפטיות לגבי המועצה והיעילות שבה היא מסוגלת לפעול כנגד מפרי זכויות אדם.

יש לציין כי בעבר, תחת הנשיא ג'ורג' וו. בוש, אכן נמנעה ארצות הברית מהשתייכות למועצת זכויות האדם של האו"ם. בתקופתו של אובמה, עם זאת, ארה"ב בחרה להיכנס למועצה ולנסות להשפיע מבפנים – צעד שטראמפ ואנשי מפקפקים במידת ההצלחה שלו.

החלטה סופית בעניין צפויה להתקבל בשבועות הקרובים בדיונים בין מזכיר המדינה רקס טילרסון, שגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי, וכמובן – הנשיא עצמו, דונאלד טראמפ.

תגיות:ארה"בהאו"םזכויות האדם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה