חדשות בעולם

האם התגלתה היבשת השביעית של כדור הארץ, שנמצאת מתחת למים?

חוקרים טוענים כי ניו זילנד שוכנת מעל יבשת נוספת שלא התגלתה עד כה, ועיקרה שקוע מתחת לדרום האוקיינוס השקט

ניו זילנד (צילום אילוסטרציה: shutterstock)ניו זילנד (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

"אם היינו יכולים לשחרר את הפקק של האוקיינוס, היינו מגלים יבשת השקועה מתחת למים, שרק חלקה מציץ" – כך טוענים חוקרים, שפרסמו את ממצאי מחקרם בכתב העת GSA Today.

במאמר, קובעים החוקרים כי היבשת השביעית של כדור הארץ התגלתה, והיא שקועה ברובה מתחת למים. "ניו זילנד אינו אי", הם מסבירים, "אלא חלק מהיבשת השביעית – זילנדיה".

לטענתם, זילנדיה היא שטח גיאולוגי שעומד בכל הקריטריונים של שבע היבשות האחרות על כדור הארץ - גובה משמעותי ביחס לסביבה וחלקי קרקע שעולים מעל פני המים, מאפיינים גיאולוגיים ייחודיים, אזור מוגדר היטב, וקרום עבה בהרבה מזה שנמצא על קרקעית האוקיינוס.

להשערת החוקרים גודלה של היבשת עומד על כ-5 מיליון קמ"ר, אבל רק כ-6% ממנה נמצא מעל פני המים. השטחים היבשתיים שלה מוכרים כאיים הצפונים והדרומיים של ניו זילנד, וכן ארכיפלג קלדוניה החדשה.

בראיון שהעניק לטלוויזיה הניו זילנדית, הסביר ניר מורטימר, העורך הראשי של המחקר, כי כבר לפני 20 שנה החלו מדענים לאסוף נתונים על אודות זילנדיה. למרות מאמציהם, לא הצליחו החוקרים להגיע לממצאים מרשימים כיוון שרוב היבשת שקועה מתחת למים. "אם היינו יכולים לשחרר את הפקק של האוקיינוס, זה היה ברור לכול שיש לנו כאן שרשראות הרים ויבשת אחת גדולה ואיתנה", טען מורטימר.

"אנחנו מקווים שזילנדיה תופיע על מפות העולם, בבתי ספר, ובכל מקום", הוסיף החוקר. "אני חושב שגילוי של יבשת חדשה הוא די מרגש. הערך המדעי של לסווג את זילנדיה כיבשת הוא הרבה יותר מסתם עוד שם ברשימה, כיוון שזילנדיה היא יבשת ייחודית שיכולה לסייע בחקר הלכידות וההתפרקות של קרום יבשתי".

תגיות:כדור הארץיבשתניו זילנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה