חדשות בעולם

טראמפ חולל סערה; הבית הלבן מנסה להרגיע את הרוחות

הבית הלבן מנסה להסביר את דברי טראמפ: "דבריו של טראמפ על אירוע בשבדיה לא כוונו לאירוע ספציפי", הם אומרים. "הוא התכוון לעליית הפשע במדינה"

דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

לאחר שאמירותיו של טראמפ בנוגע לאירוע ביטחוני שלא התרחש בשבדיה עוררו סערה במדינה הסקנדינבית, הבהירו בבית הלבן: "דבריו של הנשיא לא כוונו לאירוע ספציפי. הוא התכוון לעליית הפשע במדינה". טראמפ עצמו התייחס לאמירה זו בחשבון הטוויטר שלו, וצייץ: "ההצהרה שלי לגבי מה שקרה בשבדיה התבססה על דיווח שפורסם בפוקס ניוז בנוגע למהגרים במדינה".

אמש (ראשון) חולל הנשיא סערה, כאשר דיבר על פיגוע טרור שהתרחש בשבדיה. האירוע לא היה ולא נברא, ומזה 7 שנים שלא אירע כל פיגוע טרור במדינה השלווה.

"אתם רואים מה קורה", אמר הנשיא בעצרת תמיכה שנערכה בפלורידה. "אנחנו חייבים לשמור על ארצנו בטוחה. אתם רואים מה קורה בגרמניה, תראו מה קרה אמש בשבדיה. שבדיה, מי היה מאמין?... שבדיה לקחו פליטים במספרים גדולים. יש להם בעיות שהם מעולם לא דמיינו שיכולות להיות. אתם רואים מה קורה בבריסל, מסתכלים מה קורה בכל העולם. ניס, פריז. הכנסנו אלפים למדינה שלנו ואין דרך להטיל על כך וטו. אין מסמוך, אין כלום. אנחנו נשמור על ארצנו בטוחה".

בשבדיה, כאמור, לא נערך אף אירוע טרור מאז 2010, נדהמו לשמע דברי הנשיא. שגרירות שבדיה בוושינגטון פנתה למזכירות המדינה האמריקנית בדרישה להסבר על אמירתו של הנשיא, ואילו קארל בילדט, שר החוץ של שבדיה לשעבר, תהה: "מתקפת טרור בשבדיה? מה עובר על טראמפ?"

תגיות:סערהשבדיהדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה