חדשות בארץ

מושלכים לעת זקנה: האם בקרוב יותקנו מצלמות בבתי אבות סיעודיים?

התחקיר, שהעלה ממצאים קשים אודות ההתעללות בקשישים, הוביל לחקירת משטרה ולהצעת חוק חדשה שתחייב התקנת מצלמות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הצעת חוק, שתחייב להתקין מצלמות במחלקות סיעודיות, תוגש בהקדם על ידי ח"כ שמולי – כך דווח הבוקר (ראשון) ב"ידיעות אחרונות". התקנת המצלמות תפקח על הבטיחות של השוהים במקום, כאשר המצלמות יפעלו בכל שעות הפעילות במחלקה, כולל בלילה. במצב שבו יעלה חשד למקרה של התעללות, תורשה המשטרה, באישור בית המשפט, לעשות שימוש בתיעוד המצולם כדי לחקור את המקרה.

הצעת החוק נולדה בעקבות תחקיר "ידיעות אחרונות" בשבוע שעבר. התחקיר המזעזע חשף את המצב בבתי האבות הסיעודיים, ואת ההתעללות של מטפלים בקשישים חסרי הישע.

בנוסף לתחקיר, אמש שודרה בחדשות ערוץ 2 כתבה הכוללת תמונות קשות מבית אבות סיעודי. הצילומים חשפו עובדים במקום שמכים בקשישים, מטיחים אותם על המיטה באלימות, ואף מאיימים להכות אותם אם יספרו על מה שעשו להם.

בעקבות התחקיר, העריך גורם משטרתי כי כבר בקרוב יבוצעו מעצרים בפרשה. "לא ניתן להישאר אדישים לממצאים החמורים מאוד העולים מהצילומים", אמר.

הצעת החוק, שתקודם בדחיפות ע"י ח"כ  שמולי, מבקשת לעצור את האלימות הנוראה. עם הגשת ההצעה, אמר הח"כ כי: "החולים הסיעודיים הפכו לשקי אגרוף אנושיים שסופגים השפלות, מכות, קשירות ממושכות והתעללות קשה בתוך בתי האבות. נרחיב את ההגנה על הקשישים, נחייב התקנת מצלמות שיתעדו בזמן אמת ונרשיע את התוקפים".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר: "התחקיר מעלה תמונה מזעזעת וקורעת לב. אני בטוח וגם אוודא זאת אישית שהמשטרה תפעל במהירות ובעדיפות עליונה כדי להביא לדין כל מי שאחראי לתמונות הקשות. אין דבר חמור ואכזרי יותר מהתעללות בחסרי ישע".

אמנם, בתי האבות בארץ נתונים תחת פיקוח של משרד הבריאות או הרווחה, אולם יש קשיים רבים באכיפה של הפיקוח ובבדיקת המוסדות הסיעודיים עצמם והתנהלותם. בעקבות התחקיר, מסר משרד הבריאות כי "התמונות שעולות הן מזעזעות, ואנו רואים את המקרה הקשה בחומרה רבה. פתחנו בחקירה מיידית של האירוע ונפעל בהתאם למיצוי מלוא חומרת הדין". 

תגיות:בית אבותקשישיםאלימות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה