חדשות בעולם

הלקוחות זועמים וקוראים לחרם: האם ענקית המכירות אמזון מכחישת שואה?

ביקורת נוקבת כלפי חברת "אמזון", לאחר שהתגלה כי היא מוכרת ספרים אנטישמיים המכחישים את שואת יהודי אירופה. לא תאמינו כיצד הגיבה החברה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ענקית המכירות האינטרנטיות "אמזון" מציעה למכירה ספרים אנטישמיים המכחישים את שואת יהודי אירופה – כך דווח השבוע באתר הבריטי "אינדפנדנט".

בין הספרים שמציע האתר לרכישה נקראים בשמות אנטישמיים מובהקים: "האם באמת נהרגו שישה מיליון?", "ששת המיליונים: עובדה או בדיה?", "מיתוס ההשמדה של היהודים והשואה: השקר הגדול ביותר שסופר" ו"הונאת המאה ה-20: הנימוקים נגד ההשמדה כביכול של יהדות אירופה". ספר נוסף שנמכר באתר משווה את היהודים ל"סוגדי שטן".

האתר מציע את הספרים למכירה גם במדינות האוסרות חוקית על הכחשת שואה, כגון גרמניה, איטליה וצרפת. לאחר פנייתו של ה"סאנדיי טיימס" הבריטי, הוסרו הספרים מהחנויות המקוונות של החברה במדינות שבהן הכחשת שואה מהווה פשע פלילי, אך עדיין מוצעים למכירה במדינות שבהן אין איסור חוקי על כך, ביניהם ארה"ב ובריטניה.

לקוח של אמזון סיפר כי לאחר שהתלונן על מכירת הספרים, במקום לקבל את הסכמת החברה ואת התנצלותה, הוא נדהם לתשובתה: "אם הנך מרגיש שספר זה מהווה שיח שנאה ושקרים זדוניים, הנך מוזמן לבדוק את מאות אלפי הספרים האחרים שאנחנו מציעים כדי למצוא משהו שתאהב. מקווים שזה עוזר!"

גדעון פלטר, יושב ראש "הקמפיין נגד אנטישמיות", אמר כי "כל אדם המחפש באמזון ספרים על השואה, כולל ילדים העובדים על פרויקטים לבית הספר, ייתקלו באופן בלתי נמנע בביצה המטונפת של הכותרים הניאו-נאציים. תנאי השימוש של אמזון אוסרים על מכירת 'חומר פוגעני', אך הם מופצים ונמכרים על ידה".

סטיבן גולדשטיין, מנכ"ל מרכז אנה פרנק, קורא להפסיק לבצע רכישות ב"אמזון", עד שתפסיק למכור את הספרים. "כשאמזון מוכרת ספרי הכחשת שואה ואף נותנת את האפשרות 'לקחת בהשאלה' ספרים כאלה ב'אמזון קינדל', מהווה החברה שותפה פוגענית בהכחשת שואה ואנטישמיות בממדים היסטוריים. אנו קוראים לכולם להפסיק לרכוש מוצרים באמזון עד שכל מחלקות החברה בכל חלקי העולם יפסיקו לאלתר למכור ספרים המכחישים את השואה", כתב גולדשטיין בהודעה שפרסם.

תגיות:הכחשת השואהאמזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה