חדשות בארץ

תור הזהב: הכירו את רפורמת קיצור התורים של ליצמן

שר הבריאות יעקב ליצמן: חולה שלא יצליח לקבוע תור לניתוח דחוף תוך 30 יום – יוכל לבחור באיזה בית חולים לעבור את הניתוח

שר הבריאות יעקב ליצמן שר הבריאות יעקב ליצמן
אא

שר הבריאות יעקב ליצמן ברפורמת קיצור תורים: בשנה הקרובה יוביל משרד הבריאות רפורמה לקיצור זמן ההמתנה בתורים עבור ניתוחים.

לפי הרפורמה, חולה שלא יצליח לקבוע תור לניתוח דחוף תוך 30 יום, יוכל לבחור באיזה בית חולים להתאשפז. לניתוח שאינו דחוף, תפעל הרפורמה בטווח של עד 60 יום.

שר הבריאות הבטיח שיפעל לכך שחולים יוכלו לבחור לעבור ניתוח בבית חולים בו התורה קצר, אם מדובר בניתוח דחוף ומשך ההמתנה עולה על חודש. לדבריו, הצדק מחייב שחולים לא ייפגעו מכך שקופת החולים בה הם מבוטחים מקיימת הסדר רק עם בתי חולים מסוימים.

ליצמן הוסיף כי בניתוחים שאינם דחופים, יוכל המטופל לבחור בית חולים בו התור קצר, במידה ובבית החולים אותו בחר התורים יהיו קצרים לפחות בחודשיים.

"הכרזנו מלחמה על 3 נושאים חשובים, הקשורים לבתי חולים: צמצום העומסים בחדר מיון, מיגור מגיפת הזיהומים וקידום הפריפריה", אמר ליצמן בנאום שנשא בכינוס הלאומי השנתי של משרד הבריאות. "אלו נושאים שבליבת העשייה שלנו במשרד הבריאות ואנחנו ניאבק למענם".

שר הבריאות התייחס לפרסומים סביב מדיניות העישון שלו, ואמר: "הגיע הזמן לשים דברים על דיוקם בנושא ההשמצות נגדי בעניין העישון. אני הגד עישון ובצורה הברורה ביותר. לא היה שר או סגן שר במשרד הבריאות שעשה כל כך הרבה נגד עישון ולמען מניעת עישון.

"משום מה, גורמים שונים מנסים לאלץ אותי לפעול בנושא בדרך שהם רוצים ושאיני יודע את המניעים שלהם. אני נגד עישון, ואמשיך לפעול לכך בכל דרך, ותבדקו את החוקים והנהלים שהבהרנו", אמר שר הבריאות.

"נכון, אני ננגד לשים דמויות מזעזעות על גבי חפיסות. נכן, אני נגד לפגוע בעיתונות ולאסור פרסום סיגריות באופן גורף. הצעתי חלופה שהיא עדיפה והוגנת יותר, שגם תביא להעמקת הסברה נגד עישון. אמשיך לפעול בדרכי נגד עישון, למרות ההכפשות וההשמצות", סיכם שר הבריאות את דבריו.

תגיות:יעקב ליצמןשר הבריאותתור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה