חדשות בעולם

חברו היהודי של נשיא גרמניה הנבחר: "בשורה טובה ליהודים. אכפת לו מאיתנו"

הרב יהודה טייכטל, רבה של ברלין, בשיחה רוויית מסרים לרגל בחירתו של חברו הטוב, פראנק ואלטר שטיינמאייר, לנשיא החדש של גרמניה. "אמרתי לו שזו בשורה טובה לא רק לקהילה היהודית, אלא לאירופה כולה", אומר טייכטל

שטיינמאייר משמאל, והרב יהודה טייכטל מימין (קרדיט: עמוד הפייסבוק של שמואל ביסטריצקי, שליח חב"ד בסביון)שטיינמאייר משמאל, והרב יהודה טייכטל מימין (קרדיט: עמוד הפייסבוק של שמואל ביסטריצקי, שליח חב"ד בסביון)
אא

כשפרנק ואלטר שטיינמאייר, שר החוץ של גרמניה, נבחר השבוע לנשיאה החדש – חברו הטוב מזה עשור, הרב יהודה טייכטל, חייך חיוך מפה לאוזן. בעבורו, זו לא הייתה הפתעה גדולה.

הקשר בין השניים נרקם בשנת 2007, כאשר שטיינמאייר כיהן כשר החוץ. "בדיוק אז הצלחנו לפתוח את המוסד החינוכי היהודי הראשון בגרמניה", משחזר טייכטל בראיון ל-Ynet. "בחרנו להזמין דווקא אותו לטקס הפתיחה, כי כקהילה, שמנו לב שההתעניינות שלו והתמיכה שלו ביהודי גרמניה – לא נבעה רק מחובה פוליטית כזו או אחרת.

"אני מסתובב לא מעט במסדרונות הפרלמנט, ומתוקף תפקידי נמצא בקשר עם אישים שונים. אפשר לראות אנשים שעושים דברים בגלל התפקיד שלהם, ולא מעבר. אבל יש את אלה שתומכים ברמה האישית, וההתעניינות שלהם כנה. כזה הוא שטיינמאייר, שקיבל מיד את ההזמנה, התייצב, נשא נשום ואפילו פרסם באתר משרד החוץ את הביקור ואת דבריו. הוא ביטא תמיכה חזקה ובלתי מתפשרת בנו, כקהילה יהודית".

 

"תמך בעמדתנו לראות את ברית המילה כאקט דתי ולא רפואי"

לפני כחמש שנים רקחה התקשורת העולמית כמרקחה, לאחר שבית המשפט בקלן שבגרמניה הפך את הליך ברית המילה במדינה לבלתי חוקי, בעקבות ברית מילה כושלת שבוצעה בילד מוסלמי. הדבר התסיס כמובן גם את הקהילה היהודית בגרמניה. "היה כאן אז דיון סוער, שהחשש שעמד במרכזו הוא שאם יאסרו ברית מילה – זה ימנע אפשרות לקיום חיים יהודיים במדינה", אומר הרב טייכטל.

"אני זוכר שהבאתי לגרמניה רבנים ואישי חינוך, שיסבירו למה ההליך כל כך חשוב עבור היהודים. שטיינמאייר, שהיה אז יו"ר האופוזיציה – הסכים מיד לפגוש אותם. בסופו של דבר, הוא לא רק תמך בעמדתנו לראות את ברית המילה כאקט דתי ולא רפואי, כי אם גם סייע לגייס תומכים נוספים מקרב חבריו, למהלך".

הפרשה נחתמה לאחר שקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, חוקקה חוק שמתיר עריכת ברית מילה מטעמים דתיים.

לשאלה האם היו במהלך הקשר ביניהם גם רגעים של גילוי לב ושיחות אישיות, השיב הרב טייכטל "כמובן", ותיאר את אחת הפעמים בהן הגיע לבקר את שטיינמאייר, לאחר שתרם כליה לאשתו. "באותה תקופה, הוא לקח פסק זמן מהפוליטיקה כדי להיות איתה ולתמוך במשפחה. אני זוכר שדיברנו על מרכזיות המשפחה בחיינו, ועל נתינה לילדים – גם בהיבט יהודי. דיברנו גם על כך שאנחנו מהווים דוגמה אישית לילדים שלנו ולאנשים שאנחנו פועלים בשבילם. שטיינמאייר נכנס לתפקידו בחודש הבא, ואנחנו בטוחים כי הוא יכבד את גרמניה ואת החיים היהודיים, ויביא את מסר הסובלנות והכבוד לכל הדתות באירופה", דברי הרב טייכטל.

תגיות:יהודיםנשיאגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה