סיפורים אישיים

מרגש: חוב מכולת בן אלפי שקלים של אדם מובטל, הוסדר על ידי איש עסקים טוב לב 

סיפור חסד מפעים ומרגש, שילמד את כולנו איך צריך להתייחס 'יהודי שיש לו, ליהודי שאין לו". לא די שהחוב של המובטל הוסדר, איש העסקים העלה אותו בחוכמה מבירא עמיקתא לאיגרא רמה. "עשיתי את מה שעשיתי כי זה הדבר הנכון לעשות. ואם כל יהודי שיש לו – יסייע לכל יהודי שאין לו, מדינת ישראל שלנו תיראה אחרת", הוא אומר

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

פוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של אדם בשם ישעיהו גלינסקי, הצליח לשבות את ליבנו. בפוסט מגולל גלינסקי את סיפורו של תושב אחת הערים בדרום, אדם מובטל שהגיע למכולת על מנת לקנות מוצרי חלב לילדתו הפעוטה.

אולם כשהגיע לקופה וביקש להוסיף את המצרכים על החשבון שלו, סירב בעל המכולת למכור לו את המוצרים. 'אני מצטער', אמר לו קבל עם ועדה, לפני שאר הלקוחות בחנות. 'אתה חייב לי כבר אלפי שקלים. לא יכול למכור לך'.

בעל החנות לא הרפה, והמשיך 'להציק' לו בשאלות: 'מתי אתה מתכוון לשלם? מצאת כבר עבודה?'. למשמע השאלות, פרץ האיש בבכי חסר מעצורים וניסה להסביר כי אמנם עוד לא מצא עבודה, אבל הוא מבטיח לשלם את כל החוב עד האגורה האחרונה. מתי? לא היה לו שמץ של מושג.

ואז התערב בשיחתם אחד האנשים שעמדו בתור – אדם בעל חזות של איש עסקים עתיר נכסים, שהיה בדרכו לפגישת עסקים חשובה, ועצר במכולת כדי לקנות 'משהו קר לשתות'. אחרי שהמובטל יצא בבושת פנים מהמכולת, עם המצרכים שאותם 'קנה' כמו תמיד בהבטחות ולא בכסף – ניגש איש העסקים לבעל המכולת וביקש ממנו לשלם את חובו של המובטל.

"אתה לא צריך לעשות את זה", אמר לו בעל המכולת בתגובה. "האיש הזה לא יוצלח, אפס. סתם בטלן. שמע לי, ואל תיתן לו אגורה שחוקה".

אבל העשיר התעקש. "למה אני משלם, זה לא עניינך", אמר לבעל המכולת קצרות. "בוא תגיד לי על כמה עומד החוב, ונסגור חשבון".

החוב עמד על 5,267 שקלים, אבל הנדבן המדהים כתב צ'ק על סף 7,500 (!) ₪ באומרו: "שיהיה לו קצת כסף לקנות בכבוד, גם לחודשיים שלושה הקרובים". מעשה מדהים, נכון. אולם הרגישות של אותו איש עסקים, לא ידעה גבולות. מיד לאחר שכתב את הצ'ק, שאל הנדבן את בעל המכולת במה עבד אותו מובטל עד שפוטר? התשובה הייתה: 'הוא היה נגר'.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

"למחרת נשמעה דפיקה בדלת. בפתח עמד המובטל עם אשתו ובתו התינוקת"

למשמע הדברים, שלף איש העסקים את כרטיס הביקור שלו וביקש מבעל המכולת: "תעשה חסד ותיתן לו את הכרטיס שלי. תגיד לו שיש פה מישהו שמחפש נגר שיעשה לו עבודות בבית". בעל המכולת לא האמין  למשמע אוזניו, והבטיח לעשות כן.

אך לפני שעזב, לקח אותו הנדבן לצד ואמר לו: "אתה נראה אדם הגון וטוב, ולא יפה להשפיל אדם כזה בציבור, ליד כולם. בפעם הבאה שאתה פוגש אותו, לפני שאתה נותן לו את הכרטיס שלי – תיקח אותו לצד ותתנצל על מה שהיה. תבקש סליחה שפגעת בו, ותבטיח לו שזה לא יקרה יותר. מספיק יש לו צער על זה שהוא מובטל ולא יכול לפרנס את המשפחה שלו בכבוד, הוא לא צריך עוד קשיים מבחוץ".

למחרת בבוקר נשמעה דפיקה בדלתו של איש העסקים. אשתו, שפתחה את הדלת, נדהמה לגלות משפחה שאינה מכירה, ובידיה שוקולד עטוף באריזת מתנה יפה. היו אלה המובטל, אשתו ובתם התינוקת. "אתם מלאכים משמיים. הצלתם אותנו, ורצינו להגיד לכם תודה", הם אמרו לאשת הנדבן, וסיפרו לה את מה שקרה.

איש העסקים שהיה באותה עת במטבח ושמע את הדברים, ניגש אל הדלת והזמין אותם להיכנס פנימה. אז פנה אליו המובטל בקול בוכים ואמר לו: "תדע לך שהגעת בתקופה הכי גרועה שלי בחיים, והצלת אותנו מחרפת רעב. אבל אני מבטיח לך שאחזיר לך בהקדם את כל הכסף שנתת לבעל המכולת, גם אם אצטרך לעבוד בזבל בשביל זה".

אבל איש העסקים השתומם, ומיד אמר: "אולי לא הבנת אותי איש יקר. אני בכלל לא נתתי לך נדבה. זו הייתה מקדמה לעבודת השיפוצים שתעשה אצלי בבית. אתה הרי נגר, לא?". אז הבין המובטל את החסד הגדול שעשה עמו איש העסקים היקר הזה – לא די בכך שעזר לו בזמן אמת והציל אותו מחרפת רעב, אלא  גם עשה זאת בחוכמה ובאופן כזה שלא יתבייש בכך שקיבל כסף.

אך לא בזה נגמר העניין. גם לאחר שהמובטל סיים את עבודתו אצל הנדבן טוב הלב והעין, הלה התעקש לעזור לו לבנות עסק עצמאי משלו – 'נגרות בוטיק' שמיועדת לעשירים בלבד. בזכות אותו חסד, אותו נגר מתפרנס בכבוד עד עצם היום הזה אך איש העסקים סירב להיות בקדמת הבמה, וסירב להיות מוזכר. בשמו נכתב שאמר כי "עשיתי את מה שעשיתי כי זה הדבר הנכון לעשות. ואם כל יהודי שיש לו – יסייע לכל יהודי שאין לו, מדינת ישראל שלנו תיראה אחרת".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה