מעניין

מי ראה את סאני? דובת הפנדה האבודה שמשגעת את אמריקה

לפני שלושה שבועות נמלטה דובת פנדה קטנה וחמודה מגן החיות בוירג'יניה, ארצות הברית. למרות מבצע חיפושים נרחב, היא טרם נמצאה. נדיר מאד שחיות נמלטות לא נמצאות במהירות, אז מה קרה לסאני?

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

זה קרה לפני כמעט שלושה שבועות. גן החיות בנורפולק, וירג'יניה, גילה כי דובת הפנדה החמודה סאני, בת 19 חודשים, נמלטה. דובי פנדה הן חיות נדירות וחביבות במיוחד על מבקרי גן החיות, והנהלת גן החיות פצחה מיד בחיפושים נרחבים אחרי סאני.

החיפושים התנהלו כמו מבצע צבאי, עם רחפנים מעל, יחידה משטרה, קו חם שהוקם במיוחד וקבוצות של מתנדבים שסרקו רחובות, פארקים, ואפילו בתי קברות. אבל סאני לא נמצאה.

"הפנדה האדומה הזו היא מקרה יוצא דופן", הסביר ל'ניו יורק טיימס' רוב ורנון, דובר התאחדות גני החיות האמריקאית. "נדיר שחיות בורחות מגני חיות – יש בערך שישה מקרים כאלה בשנה בארצות הברית. וזה נדיר מאד שלא מצליחים למצוא את החיה הנמלטת במשך כל כך הרבה זמן".

חיה אחרת אולי לא הייתה מושכת כל כך הרבה תשומת לב, אבל פנדות אדומות – כבר אמרנו – הן חביבות הקהל. המוני מתנדבים זרמו לגן החיות וניסו לעזור בחיפוש, אבל לעת עתה – בלי שום תוצאות. "ברוב המקרים ברגע שהחיות מבינות שהם לא בטח המוכח, הן מתחילות לצעוד חזרה הביתה", מסביר ורנון, ומזכיר את חתול הפרא שנמלט לפני כשבוע מגן החיות בוושינגטון – הוא נמצא תוך ימים ספורים מתמתח ליד כלוב הציפורים של גן החיות.

פנדה אדומה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)פנדה אדומה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

ההיעדרות הממושכת של סאני מצרפת אותה למועדון יוקרתי ומצומצם של בעלי חיים שהצליחו להימלט לזמן רב ממקומות השבי שלהם, ביניהם שתי קפיברות (סוג של מכרסם גדול) שנמלטו מגן החיות של טורונטו באביב שעבר ונעדרו במשך שבועות ארוכים, וחתול פרא שברח מגן חיות באנגליה ביולי האחרון ושוטט חופשי שלושה שבועות – במהלכם הוא הרג ארבעה טלאים. אלוף הבריחות מגני החיות, עם זאת, הלך כבר לעולמו: מדובר בקוף אורנג-אוטנג שהתגורר בגן החיות של סן דייגו, קליפורניה, ונמלט משם לא פחות משלוש פעמים בשנות השמונים, לעיתים בחברת קופים נוספים. אם סאני תמשיך לחמוק מהמחפשים אחריה, אומרים בגן החיות, יש לה סיכוי טוב לרשת את כתר 'החיה החמקנית ביותר'.

אבל האם סאני תשרוד, מחוץ לגן החיות? אנשי הגן אופטימיים. כל עוד היא נמנעת מנתיבי תחבורה הומים, הם אומרים, יש לה סיכוי מצוין לשרוד: מזג האוויר המקומי בנורפולק קריר ולח, ובסביבת גן החיות גדלים שפע של קני במבוק.

תגיות:גן חיותפנדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה