חדשות בארץ

בית המשפט קבע: "לרוקן את מכל האמוניה בתוך עשרה ימים"

בדו"ח שפורסם על מכל האמוניה נכתב: "אניית האמוניה שנכנסת למפרץ חיפה מידי ארבעה שבועות שקולה לאניית תופת". היום נקבע כי המכל ירוקן

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חברת חיפה כימיקלים תחויב לרוקן את מכל האמוניה בתוך עשרה ימים, כך נקבע היום  (ראשון) על ידי בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה. עוד נקבע כי ייאסר על החברה להוסיף אמוניה למיכל.

השופטת ראדה בסול היא זו שקבעה את הדברים, ואף הוסיפה כי יהיה ניתן להמשיך להשתמש בחומר שמצוי זה מכבר במיכל ולספקו לצרכנים. עם זאת, היא הדגישה כי "אם יתעוררו נסיבות המצדיקות מתן ארכה נוספת לצורך ריקון המכל, תהיה המשיבה רשאית לפנות לבית המשפט בבקשה מפורטת ומנומקת".

הפסיקה הגיעה בעקבות דו"ח שפורסם ובו נכתב כי חבלה במכל האמוניה או באנייה שמביאה את האמוניה, עלולה להביא לפגיעה במאות אלפי תושבים. בדו"ח אף הוזכר התיאור הבא: "אניית האמוניה שנכנסת למפרץ חיפה מידי ארבעה שבועות שקולה לאניית תופת שעליה חמש פצצות אטום חמושות, כל אחת קטלנית יותר מזו שהוטלה על הירושימה".

בעקבות כך דרשה עיריית חיפה להוציא צו סגירה. ביום חמישי שעבר האריך בית המשפט ב-48 שעות את צו הסגירה שהוטל, והיום (ראשון) נקבע כי בתוך עשרה ימים תידרש החברה לפנות את האמוניה.

השופטת אף הביעה ביקורת על המדינה, כשציינה: "עד היום, ועל אף חלוף הזמן, אין בנמצא פתרון בידי המדינה. מכרז להעתקת מכל האמוניה לדרום נכשל וטרם גובשה הצעה פרקטית ישימה על ידי הגורמים המוסמכים בעניין".

מחיפה כימיקלים נמסר כי היא תכבד את החלטת בית המשפט.

תגיות:אמוניהחיפהפסק דין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה