סמארטפונים ואינטרנט

הימנעו מתאריך לידה או מספר ת.ז: איזה פרט אישי בנאלי אתם מכניסים לסיסמאות שלכם?

ההמלצות לבטיחות הסיסמאות באינטרנט חשובות מאד לקהל הישראלי, שנוטה לבחור סיסמאות בנאליות וקלות לפיצוח. אז מה הסיסמא שלכם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אתם נרשמים לאתר כלשהו – פותחים כתובת מייל חדשה, נרשמים לאתר של הבנק או של חברת האשראי, או סתם רוצים לקבל עדכונים בפורום החביב עליכם. בתהליך ההרשמה את צריכים, כמובן, לבחור סיסמא. מהי הסיסמא שלכם?

סקר שנערך עבור חברת גוגל ע"י חברת Ipsos מראה שאנו, הישראלים, צפויים מאד בבחירת הסיסמאות שלנו. הסקר נערך בקרב 500 איש בכל שכבות האוכלוסייה דוברת העברית בארץ, שמעל גיל 18. 26% מהישראלים מכניסים בסיסמא שלהם את... השם הפרטי שלהם. 21% מכניסים בה את השנה שבה נולדות, ו-21% דיווחו שהם מכניסים את התאריך המדויק שבו נולדו. 18% מהישראלים סיפרו שהסיסמא שלהם מכילה את שם המשפחה שלהם. הנתונים האלה אומרים, בעצם, שישנו סיכוי של 1 ל-4 שהסיסמא של אדם כלשהו תכיל את שמו הפרטי, באנגלית – וסיכוי של 1 ל-5 שהסיסמא שלו תכיל את שנת הלידה שלו.

ומה אתכם? חשובים שאתם מקוריים יותר? חשבו שוב: אחוזים ניכרים משאר הנשאלים דווחו שהסיסמא שלהם מכילה תאריכי לידה או שמות של בני משפחה אחרים שלהם, ואחרים אמרו שהסיסמא היא תעודת הזהות שלהם או של בני משפחה. אין ספק, הישראלים חייבים חיזוק בכל מה שנוגע לסיסמאות שלהם...

זה לא סוד שישנם האקרים שמנסים לפרוץ לחשבונות שונים של אנשים, מכל סיבה שהיא. בחירה בסיסמאות בנאליות הופכת את הפריצה לחשבון שלכם לקלה במיוחד. בעידן הרשתות החברתית, כל אחד יכול להשיג בקלות את השם שלכם ואת תאריך הלידה שלכם, והפיצוח של הסיסמא שלכם יהפוך לקל מאד עבורו. וזה עוד בלי שדיברנו על סיסמאות בנאליות עוד יותר, כמו הסיסמא הנפוצה ביותר בעולם: 123456. אבל דווקא כאן הישראלים מראים הבנה, ורק 9% אמרו שהסיסמא שלהם כוללת סדרה עולה של מספרים.

 

אז באיזו סיסמא לבחור?

ההמלצות הגורפות הן להשתמש בסיסמא שאינה נשענת על מידע אישי שקשור אליכם. בנוסף, מומלץ לשלב בכל סיסמא גם אותיות, גם מספרים וגם סימנים מיוחדים, כמו *, $, # ועוד. מלבד זאת, מומלץ לבחור סיסמא שונה לכל אתר שאליו אתם נרשמים. מה זה חשוב? כי אם יש לכם סיסמא אחת קבועה, והאקר אחד הצליח לפצח אותה, תהיה לו גישה מידית לכל המידע שלכם באינטרנט. בנושא הזה, יש לציין, הישראלים דווקא מקפידים על בטיחות. 41% מהישראלים אמרו שהם משתמשים ב2 או 3 סיסמאות לחשבונות השונים שלהם, ו-22% אמרו שהם משתמשים ב-4 או 5 סיסמאות. רק 9% דווחו שהם משתמשים בסיסמא אחת קבועה, ולעומתם – 7% מקפידים להמציא סיסמא חדשה לכל אחד מן החשבונות האינטרנטיים או האפליקציות שלהם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

מי מגוון יותר בסיסמאות: גברים או נשים? מסתבר שגברים. אחוז הנשים שאמרו שהן משתמשות בסיסמא אחת בלבד לכל החשבונות שלהן עומד על 12%, ואילו אחוז הגברים שענו תשובה זהה עומד על 7% בלבד. עם זאת, ריבוי הסיסמאות גם גורם לנו לשכוח אותן בקלות... ואכן, 46% מהנשאלים בסקר ספרו שהם שוכחים את הסיסמא שבחרו מידי פעם, וחלקם אף אמרו שהם שוכחים אותה לעיתים קרובות.

אז אולי כדאי להחליף את השיטה, ולמצוא דרך חלופית לאבטח את חשבונות האינטרנט שלנו? גם כאן לישראלים יש דעה ברורה: 30% מהישראלים אמרו שיעדיפו להזדהות באמצעות מספר הסלולארי שלהם, אליו יקבלו באופן מיידי קוד חד פעמי. 25% נוספים אמרו שיעדיפו אפשרות זיהוי באמצעות סריקה של טביעת האצבע שלהם.

ומה אתם חושבים? כתבו לנו בטוקבקים.

תגיות:אינטרנטסיסמאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה