חדשות בארץ

דיווח: ציפי לבני תמונה לתת-מזכ"ל האו"ם

האם ח"כ ציפי לבני, שרת החוץ לשעבר, תמונה לתת-מזכ"ל האו"ם? באו"ם מעריכים כי תפקיד זה יפתור את המשבר הדיפלומטי עם ארה"ב

ציפי לבני (צילום: פלאש 90)ציפי לבני (צילום: פלאש 90)
אא

מזכ"ל האו"ם החדש, אנטוניו גוטרש, שוקל למנות את שרת החוץ לשעבר, ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), לתפקיד בכיר בארגון בדרג של תת מזכ"ל - כך מדווח הבוקר (ראשון) ב'ידיעות אחרונות'.

על פי העסקה המתגבשת, אם האמריקנים יסירו את התנגדותם למינויו של פיאד, לבני תמונה כאיזון לתפקיד תת-מזכ"ל האו"ם. גוטרש שוחח בסוף השבוע בארבע עיניים, אך בלשכת לבני הבהירו שהיא טרם קיבלה הצעה רשמית בנושא.

על פי הדיווח, כלל לא בטוח כי מינוי לבני יסיר את ההתנגדות האמריקנית-ישראלית, זאת מכיוון שההתנגדות היא אינה רק נגד פיאד באופן אישי, אלא נגד העיקרון שנציג של מדינה שאינה חברה באו"ם ימונה לתפקיד שליח המזכ"ל.

בכל קדנציה למזכ"ל יש מספר גדול של תת מז"כלים, אך עדיין מדובר במינוי יוקרתי ולבני עשויה להיות הישראלית הראשונה שזוכה בתפקיד. תת מזכ"ל האו"ם (USG) הוא אחד הדרגים הבכירים ביותר בארגון, עם שכר של בין 800 אלף למיליון שקלים בשנה ותחומי אחריות רחבים. בין המשרות שנמצאות על הפרק הן תת מזכ"ל לענייני מידע וקשר עם הציבור, אחראי על מדינות מתפתחות, שליח מיוחד לנושא מסוים ועוד.

עם זאת, כדי לקבל את התפקיד יש צורך באישור מועצת הביטחון של האו"ם, שאינה אוהדת כלל את ישראל.

כזכור, בסוף השבוע שעבר הציע גוטרש למנות את פיאד לתפקיד שליח המזכ"ל. הצעה זו, שלוותה בשם המדינה "פלסטין" הקפיצה את הישראלים ואת האמריקנים כאחד.

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, סיכלה את המינוי באומרה כי "ממשל טראמפ הביע אכזבה מכוונתו של המזכ"ל למנות את פיאד. במשך זמן רב מדי האו"ם העדיף בצורה לא הוגנת את הרשות הפלסטינית, באופן שגרם נזק לבעלת בריתנו ישראל", נומק סירובה של היילי.

בישראל חשבו שמדובר בתקדים מסוכן, ובירכו על סיכול המינוי. שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הודה להיילי: "הממשל החדש בארה"ב מוכיח שהוא עומד עם ישראל בזירה הבינלאומית ופועל למען האינטרס המשותף של שתי המדינות. מדובר בתחילתו של עידן חדש באו"ם, שבו ארה"ב עומדת לצידה של ישראל נגד יוזמות אנטי ישראליות", אמר.

תגיות:ציפי לבנימזכ"ל האו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה