חדשות בארץ

הוריו של הדר גולדין: "אנחנו משפחה אומללה, אבל אין לנו זמן לבכות את בננו"

שמחה ולאה גולדין, הוריו של החייל החטוף הדר גולדין, עלו השבוע לשידור ודברו בכאב לב על תחושותיהם הקשות: "אין לנו זמן לבכות"

שמחה גולדין (צילום מסך)שמחה גולדין (צילום מסך)
אא

יותר משנתיים חלפו מאז שהדר גולדין נפל בשבי ברפיח, וגופתו טרם הוחזרה מידי החמאס. השבוע התראיינו לתכנית 'וואלה' הוריו – שמחה ולאה גולדין.

לאה גולדין, שחזרה את מה שקרה ביום המר ביותר בחייה: "זה היה יום שישי, דווקא יום שישי שמח, כי היו אמורים לבוא בני המשפחה. אני התארגנתי מוקדם בבוקר ושמחה הלך כרגיל לשוק להביא דגים. בהכנות האחרונות לשבת הקשבתי לרדיו, והכל היה תחת אווירת הפסקת האש שנכנסה לתוקפה באותו בוקר. ואז פתאום מתחילים לצעוק ברדיו על 'התקפה''".

על הרגע הזה אומרת לאה שהוא היה רגע רע מאוד, כי דיברו על רפיח, והיא ידעה שילדיה נמצאים שם. שעה לאחר מכן דפקו על הדלת אלו שהיא קוראת להם עד היום "משלחת מלאכים רעים", ומאז החל הסיפור הקשה ביותר בימי חייהם.

בני הזוג אף סיפרו בראיון על הרגעים שבהם הם החליטו להכריז על בנם כחלל ולא כנעדר. "החלטנו על כך עוד באותו לילה, כי זה כביכול ניצחון של חמאס שמצליח להחזיק בידיו נעדר חי".

 

המשימה: "להביא את בננו לקבר ישראל"

על השיחות שקיימו עם ראש הממשלה סיפרו בני הזוג בכעס גדול. לטענתם, המדינה לא קיימה את ההבטחות שנתנה להם, והם גם האשימו: "הרב הצבאי הראשי אמר לנו 'אנחנו ערבים להוציא את הגופה', גם שר הביטחון וראשת אכ"א התחייבו. אחרי כן היו לנו ארבע פגישות עם ראש הממשלה במשך השנה, והוא אמר לנו שבכל עסקה שקשורה לעזה ובכל שדרוג או שיקום של עזה, התנאי המוקדם יהיה להחזיר את החללים".

שמחה גולדין ציין על ראש הממשלה: "ראש הממשלה מעביר אלינו את האחריות והופך אותנו למשפחה שכולה ואומללה שעובדת נגד האינטרס של המדינה. אנחנו באמת משפחה אומללה ועצובה, אבל אין לנו זמן לבכות את בננו, כי המשימה שלנו היא קודם כל להביא אותו בחזרה לקבר ישראל".

לדבריהם, הם התבקשו לשמור על שקט תקשורתי, כיוון שאם ידברו על הנושא, המחיר יעלה, והם באמת שמרו על דממה. אבל הרגע בו הם הבינו שכל ההבטחות הופרו היה לאחר חתימת הסכם הפיוס עם טורקיה.

שמחה גולדין האשים: "ראש הממשלה התנהל בדיוק הפוך מכפי שהוא התנהל עד אז ובכך הוא הרס את ההסכמה שהייתה בינינו. הוא הוציא את הבן שלנו לקרב ולא החזיר אותו, למרות שהתפיסה של צה"ל היא לא להשאיר חיילים מאחור".

כשנשאל שמחה מה הוא יכול להציע למדינה הוא השיב: "אנחנו משפחת גולדין לא שלחנו את ילדינו לעזה, אלא המדינה שלחה ואתם, ולכן המדינה צריכה להביא פתרון איך להחזיר אותם. מי שלא יודע להחזיר חיילים מהקרב, אינו רשאי לשלוח אותם לקרב".

ואילו לאה, אשתו, ציינה: "המלחמה שאנחנו מנהלים היא לא רק בשביל הדר, אלא בשביל כל החיילים שייכנסו לקרבות הבאים".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה מוקיר את משפחת גולדין ואת משפחת שאול ועושה כל מאמץ להשיב את גופות הדר ואורן לישראל תוך שמירת האינטרס הלאומי של המדינה ובחינת כל השיקולים הכרוכים בכך. הגורמים העוסקים בנושא בשליחות ראש הממשלה מקיימים קשר ועדכונים קבועים ושוטפים עם משפחת גולדין. ישראל תמשיך במאמציה להשלמת המשימה להשבת החיילים והאזרחים לגבולם ולמשפחותיהם".

תגיות:הדר גולדיןשמחה גולדיןנתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה