חדשות יהדות

היהודי התגלה בחלום וחשף: "נקברתי כגוי, שפרו את מצבי"

סיפור נוראי מטלטל בחורי ישיבה מוכרת - חברם שנפטר בשנה האחרונה התגלה בחלום וחשף כי הוא נקבר כגוי. ומה מנע מהם להעבירו לקבורה יהודית?

אא

מה גורם ליהודי להיקבר בחלקה של גויים? סיפור עצוב מאוד שנחשף בימים האחרונים העלה את השאלה הקשה הזו. מדובר ביהודי בודד, שהגיע מברית המועצות ונפטר לאחרונה בביתו. מכיוון שהוא התגורר בגפו נמצאה גופתו רק כעבור מספר ימים. היה בלתי אפשרי לזהות את הגופה, ועל כן היא הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. כעבור חמישה ימים, כשאיש לא פנה למכון, הוחלט לקבור את הנפטר בחלקה של הגויים.

ייתכן ואיש לא היה מתוודע לעובדה הקשה הזו, אלא אם כן חבריו של הבחור שלמדו יחד עמו בישיבה, שמעו על פטירתו מהרשויות והם החליטו לברר היכן מצוי קברו. כשעלו לקבר הם גילו לחרדתם שהבחור נקבר בחלקה של גויים. לא חלפו מאז מספר ימים, והבחור נגלה לאחד מהחברים בחלום הלילה וביקש ממנו "שפרו את מצבי".

בחורי הישיבה המבוהלים פנו לחברה קדישא כדי לבקש שיעבירו אותו לקבורה יהודית, אלא שאז התברר האבסורד – אין אפשרות לקברו כיהודי אלא אם כן יוכיחו את יהדותו. בשלב זה פנו החברים לבית הדין הרבני, וכן הם נעזרו בארגון שורשים שפעל ברחבי ברית המועצות, כדי לגייס את כל המידע הנדרש.

הבוקר (חמישי) נודע על כך שנתקלו בבעיה נוספת, כיוון שהמוסד לביטוח לאומי ששילם את קברו של הבחור בחלקה הגויית, סירב לממן שוב את הקבורה היהודית, אך חברה קדישא פרושים התגייסה למשימה, וכעת נראה שבקרוב ממש הוא יובא לקבר ישראל.

תגיות:קבורהגוייהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה