חדשות בארץ

מרגש: פועל תברואה מנצרת, אב לשמונה ילדים, מצא אלפי ש"ח בזבל והחזירם לבעליהם

את תרחיש האימה שאירע בביתה של יפה חיון מיקנעם בשבועות האחרונים, היא לא מאחלת לאף אחד: שקית ובה עשרות אלפי שקלים שבעלה חסך עבור חתונת בתם, נזרקה בטעות לפח האשפה. אלא שלפעמים 'חלומות מתגשמים', ולסיפור יש סוף טוב במיוחד

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

את תרחיש האימה שאירע בביתה של יפה חיון מיקנעם בשבועות האחרונים, היא לא מאחלת לאף אחד: שקית ובה עשרות אלפי שקלים שבעלה חסך עבור חתונת בתם, נזרקה בטעות לפח האשפה.

היה זה ביום ראשון אחר הצהריים. חיון החליטה שהגיעה הזמן לעשות סדר בארונות, ופצחה ב'מבצע' יסודי. "זרקתי בגדים ישנים, שמיכות פוך ותיקים, ושמתי הכל בשקית ניילון", היא משחזרת בראיון ל'ידיעות אחרונות'. "בערב, כשבעלי דוד חזר הביתה, סיפרתי לו בשמחה שעשיתי סדר, וביקשתי ממנו שיעזור לי לסחוב לפח האשפה את השקית שהכנתי".

אלא שבדיוק אז ניגש דוד למחסן, וחיפש שם את המעיל הישן שלו, שלמרבה הצער היה חלק מאותם דברים שנזרקו לפח. "אמרתי לו שזרקתי את המעיל, והוא נכנס ללחץ. רק אז הוא אמר לי שבמעיל יש המון כסף, שחסך לממן את החתונה של הבת".

מיותר לציין איזו המולה הייתה בבית בעקבות הדבר. "כולנו היינו בהיסטריה. בעלי התקשר בלחץ למנהל התברואה, והוא אמר לנו שהמשאיות מעבירות את כל הזבל לאתר ליד עפולה".

"זה נס שהשקית הוחזרה. לא האמנתי שנראה עוד את הכסף"

נסערים ומלאי חרדות, נסעו בני הזוג חיון לאתר בעפולה – ובמשך חיפושים ארוכים שזלגו אל תוך הלילה, נברו באשפה בתקווה למצוא את המעיל האבוד, שבו השקית עם הכסף. "אחרי כמה שעות הבנות שזה אבוד, וויתרנו", משחזרת חיון. "חזרנו הביתה מותשים ומדוכאים".

למחרת, החליטו בני הזוג להתקשר בשנית למחלקת התברואה, ושם הבטיח להם עובד בשם מוטי אלוס שיברר את הנושא לאשורו, מול עובדי הניקיון. כך הגיעו בני הזוג לחאדר מוחמד אבו רומי – עובד המחלקה ואב לשמונה ילדים מנצרת, שמועסק במקום מזה 18 שנה.

והנה, דווקא כשהתייאשו כליל מלמצוא את האבדה – הודיע אבו רומי כי השקית נמצאת אצלו. "לקחתי את השקית כי חשבתי שאולי יש בה בגדים לילדים או לנכדים שלי", אמר.

אך כשהגיע לביתו, הבין שטעות עלתה בידו. "אמרו לי שיש שם הרבה מאוד כסף, ולא נגעתי בזה". כשקיבל את הטלפון ממחלקת התברואה, קבע להיפגש עם בני הזוג חיון, והחזיר להם את הכסף במלואו. "הרגשתי טוב ושמחתי שעשיתי מעשה טוב", סיפר אבו רומי בראיון. "ויפה חיון גם נתנה לי 800 שקל במתנה".

"עבורי זה נס גדול שהשקית נמצאה והוחזרה", אמרה יפה חיון. "לא האמנתי שאראה את הכסף אי פעם, ובעיניי חאדר הוא צדיק אמיתי".

תגיות:כסףהשבת אבידהחסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה