חדשות בעולם

מהפיכות בהינף קולמוס: מי יותר רודני – אובמה או טראמפ?

מי יותר רודני – אובמה או טראמפ? יש הפתעות למי שאינו מכיר או רק מתרשם מן העיתונות השמאלנית הליבראלית

דונאלד טראמפ וברק אובמהדונאלד טראמפ וברק אובמה
אא

הבוקר (חמישי) ציטט העיתון 'יתד נאמן' את ה"קווארץ" האמריקני, שערך השוואה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לקודמו לתפקיד – ברק אובמה. מתברר שדונלד טראמפ מיהר לחתום על 18 צווים ומזכרים בתריסר הימים הראשונים שלו בבית הלבן. "זה נראה כמו סגנון הפצצה חסר תקדים", מסכים ה"קווארץ", אבל "מספר הצווים של טראמפ נמוך באחד מאלו שפרסם קודמו בתפקיד. בתריסר הימים הראשונים שלו בבית הלבן, ב-2009, ברק אובמה חתם על 19 צווים!"

נכון, הצווים של טראמפ הם הרבה יותר קונטרוברסיאליים. אבל האם זה בגלל שהם באמת כאלו, או בגלל שהם לא מוצאים חן בעיני התקשורת השמאלנית?

טראמפ הטיל איסור לשלושה חודשים על כניסת מוסלמים משבע מדינות חשודות לארה"ב. היה רעש גדול בתקשורת. רואיינו מוסלמים שציפו בשדות התעופה להגיע לארה"ב וגילו כי נמנע מהם לעלות על המאוסים. מה שאיש לא טרח להזכיר, למעט עיתוני הימין, כי אובמה אף הוא ערך רשימה של ארצות חשודות וגם הוא הטיל מגבלות ותבע בדיקות ביטחוניות. אבל היה זה אובמה הליברלי אהוד התקשורת, ולו כנראה מותר הכל.

טראמפ באמת מחולל שינויים עצומים. הוא ביטל מיד את תכנית הבריאות השערורייתית של אובמה, ואישר בניית צינורות נפט לחיזוק הכלכלה האמריקנית. טראמפ גם מארגן מחדש את המועצה לביטחון לאומי.

אבל, גם לאובמה היו החלטות שערורייתיות משלו. הוא מיהר לאסור על עינויים של טרוריסטים. הוא סגר את בתי המעצר של המודיעין מעבר לים. וכמעט הצליח לסגור את כלא גואנטאנאמו. אפילו הדמוקרטים נלחמו נגד הניסיון הזה, ואובמה ניצל את ימיו האחרונים בבית הלבן כדי לשחרר כמה שיותר עצורים, כולל אחד או שניים שחזרו מיד לדרך הטרור.

מי היה יותר רודני? מי יה יותר מזיק ומאיים? ובכן, תלוי כמובן את מי שואלים.

ה-USI today  סבור שזו צביעות לתקוף את אובמה ולהגן על טראמפ. הוא תוקף גם אתהקונגרס שאינו יוצא נגד הצווים של הנשיא החדש. אבל גם העיתון עצמו נאלץ להודות שלאובמה היו "חריגות". ב-2014 חתם אובמה על צו נשיאותי, שאפילו ה- USI todayמגדיר בתור "מרחיקי לכת". אובמה העניק "הגנה מגירוש" למיליוני עובדים זרים שלא טרחו לקבל אשרת כניסה. לדעתם של הרפובליקנים, מעשה זה גרם לציבור למחנה טראמפ.

ההחלטה הזו היתה מרחיקת לכת גם בעיני בית המשפט האמריקני, שהגדיר אותה כ"מוגזמת" וביטל אותה מיידית.

ה"יומון לעסקי משקיע" טוען כי "הצווים של טראמפ הם כלום לעומת שיטת הניצול דרך העט והטלפון  של אובמה", נכתב שם. "איפה היו כל המבקרים של טראמפ כאשר אובמה פגע בתוקפנות בזכויות המעוגנות בחוקה? ההחלטות של אובמה היו הרבה יותר מעוררות מחלוקת, והשמאל לא צייץ.

"לא נחכה לחקיקה כדי לוודא שמעניקים לאמריקה את מה שהיא זקוקה לו. יש לי עט ויש לי טלפון", אמר אובמה בינואר 2014. טראמפ, מסתבר, למד היטב מהמורה שלו.  

תגיות:ברק אובמהדונאלד טראמפנשיא ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה