חדשות בארץ

עם ישראל נענה: מאות השתתפו בהלווייתה של ניצולת השואה הערירית

מאות נענו לקריאה ברשתות החברתיות, והגיעו לחלוק כבוד אחרון לניצולת שואה ערירית. "בשם כל קבוצת המלאכים של קלרה נבקש סליחה אם לא ראינו הכל"

אא

קלרה קרמצ'וצ'קי ז"ל, ניצולת שואה ערירית שהלכה אתמול (ראשון) לעולמה, זכתה שבהלווייתה ישתתפו מאות אנשים.

משעות הצהריים פורסמה קריאה ברשתות החברתיות על ניצולת שואה שהלכה לעולמה, ולא הותירה אחריה צאצאים. "כולנו בעמותה בוכים על לכתה של האישה הכל כך מיוחדת שהייתה בודדה בעולם", נכתב בהודעה שהופצה היום ברשת הפייסבוק. "אין לקלרה אף אחד קרוב בארץ חוץ ממתנדבי העמותה, אנא הגיעו לחלוק לה כבוד אחרון". 

עם ישראל נענה. 200 איש, ביניהם חברות הכנסת מיכל רוזין ואיילת נממיאס-ורבין, הגיעו לבית העלמין ירקון כדי ללוות את קלרה בדרכה אל בית עולמה.

הספד מרגש ביותר נשאה גילי כהן, מתנדבת ב'עמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה', אשר ליוותה את קלרה עד יומה האחרון.

"קלרה אהובה שלנו", פתחה כהן את הספדה. "יום חורפי אחד, נכנסת אלינו ללב. שם, בחדר במחלקה הפנימית באיכילוב, שכבת ללא תנועה, בנשימות כבדות וביקשת למות. לא מצאת טעם לחיים. סבלת מספיק".

"שרדת דברים איומים, שורדת שואה גיבורה", פנתה לקלרה. "המלחמה פרצה כשהייתי ילדונת, ואת מסעות הצבא האדום שרדת על גבך הקטן. לא סיפרת הרבה על הקורות אותך, וכינינו אותך 'אשת המסתורין".

"עם הזמן נוצרה סביבך קבוצה מגובשת, והאחות בבית החולים אמרה: אלו המלאכים של קלרה... השתכנעת שיש שוב טעם לחיים. בשם כל קבוצת המלאכים של קלרה שליוו אותך עד יומך האחרון, עד כלות הנשימה והנשמה, נבקש סליחה אם לא ראינו הכל", אמרה כהן ברגש. "סליחה שלא ידענו עלייך הכל. סליחה על העוול שנגרם לך ע"י מדינה שלא יודעת להעריך את מי שבאמת מגיע להם לחיות ולמות בכבוד. מי שבזכותם אנחנו כאן. מי שבנה את המדינה ואותנו".

"אני רוצה לומר לך סבתא אהובה שלנו – תודה. תודה על שעור לחיים. תודה שאהבת חזרה בלי תנאים. תודה על חיוך ומגע. תודה על ההזדמנות לתת לך מעט כל כך לעומת מה שבאמת מגיע לך", סיימה כהן את הספדה.

תגיות:הלוויהניצולת שואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה