5 נקודות למחשבה

בשביל מה באנו לעולם, אם סובלים ובסוף מתים? 5 נקודות למחשבה

האם ישנה עוד דת בעולם, הטוענת להתגלות אלוקית מול ציבור שלם? וגם: מה תפקידו של האף? מה מיוחד בביצה, ומה מיוחד בצב?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דליפה

נזילת מים מצנרת הבית עלולה לגרום להצפות ולנזקים רבים – שבירת מרצפות בתוך הבית, היווצרות חורים בקירות ופירוק תשתיות. לעומת זאת, אני מניח שתופתעו אם אספר לכם, שישנו מבנה מסוים, שנזילה ממנו דווקא מעידה על תהליך תקין וטבעי של המבנה. על מה אני מדבר? על נזלת באף...

אז אם הנחיריים שלכם כבר אדומים מרוב קינוח, ניסיתם את כל השיטות האפשריות, והאף ממשיך לדלוף בלי הפסקה – זו בעצם הדרך של מערכת החיסון שלכם להתגונן מפני אלפי פולשים זרים, שמבקשים להדביק אתכם בכל דרך.

תפקידו העיקרי של האף הוא לסנן את האוויר שאנו שואפים לגוף, לחמם אותו ולהפוך אותו לח. הוא מצויד בשערות הלוכדות חלקיקים קטנים, הנדבקים לרירית, ועל ידי תנועת ריסי האף הם מועברים לאחור אל הלוע, ונבלעים או נפלטים החוצה.

הנזלת היא בעצם הריר המופרש באף. המדובר בג'ל המכיל כ-95% מים, יחד עם חלבונים הקשורים לסוכרים. הריר הזה יכול להיות נזלת אלרגית, שהיא לרוב שקופה ומכילה מרכיבים של מערכת החיסון יחד עם חלקיקים קטנים מחוללי אלרגיה ואחרים, והוא יכול להיות נזלת חיידקית או נגיפית, שבה הוטבעו חלקיקים קטנים, חיידקים ונגיפים החודרים עם האוויר פנימה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

מטרתה של הנזלת, כאמור, היא ללכוד ולהפריש את הפולשים הזרים – גורמי אלרגיה, חיידקים ולרוב נגיפים – החוצה מהגוף. האף מחובר ישירות לחלל האף, ולמעשה בליעת הנזלת היא תהליך תקין וטבעי, שנועד להעביר את הנזלת אל הקיבה החומצית בדרך להשמדת הפולשים הזרים.

לכל סוג של נזלת יש צבע, צורה ומרקם שונים: נזלת שקופה היא הפרשה רגילה ובריאה מחלל האף, והיא עלולה להיגרם מהתקררות, מאלרגיה ועוד; נזלת לבנה היא נזלת "רגילה" בשלבים הראשונים של שפעת, דלקות בדרכי נשימה העליונות או התקררויות חורף שונות; נזלת צהובה-ירוקה מרמזת על דלקת; נזלת ורודה-אדומה מעידה על דימום מחלל האף.

חברים, ברור שנמאס למשוך באף כל החורף, אבל זו הדרך של הגוף להגן עלינו מהחיידקים ומהנגיפים שמאיימים לפלוש לתוכו ולחולל בו הרס!

האם יתכן שתהליך מופלא זה, שמעיד על יד מכוונת ודואגת, נוצר מעצמו, ללא יוצר ומתכנן?

 

ביצה

מתברר כי הביצה מורכבת מעבר לכל דמיון. היא מעין רחם חיצוני, השומר על היצור החי שבתוכו. זהו מנגנון שבו מספר גורמים חייבים לפעול בו זמנית, כדי שהתהליך יתאפשר. אסביר:

קליפת הביצה היא מבנה רב עוצמה: ראשית, קליפת הביצה חייבת להיות בעובי המתאים: אם הקליפה תהיה רכה מידי, היא תישבר כאשר תנסה התרנגולת לדגור עליה. אם הביצה תהיה קשה מידי, האפרוח לא יוכל לבקוע ממנה.

כמו כן, קליפת הביצה חייבת למנוע התאדות הנוזלים מתוכן הביצה, החשופה לאוויר. כשם שתינוק אינו יכול לחיות בלא נוזלים ברחם האם, כך הגוזל, או האפרוח, אינו יכול להתפתח בלי מספיק נוזלים לנוע בתוכם.

האפרוח צריך לאכול, לא? כולם יודעים שבביצה יש חלמון, אבל לא כולם יודעים שהחלמון הזה מזין את התא שממנו יתפתח האפרוח. תינוק ברחם אמו ניזון דרך חבל הטבור ישירות מאמו. אך כיצד יהיה ניזון יצור הנמצא מחוץ לקרבי אמו? החלמון הוא הצידה לדרך. הביצה מכילה מאגר מזון מדויק לכל משך הזמן שבו צריך האפרוח לשהות, עד שהוא גדול וחזק מספיק כדי לבקוע ממנה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

איך האם יודעת שצריך לדגור על הביצה? זהו אינסטינקט ידוע בטבעם של בעלי חיים, המטילים ביצים, ויודעים בדיוק כיצד לטפל בהם. התרנגולת יודעת שעליה לדגור על הביצה, וזוחלים יודעים שעליהם לכסות את הביצה באדמה. אם לא ישמרו היצורים החיים על ביציהם, לא יוכלו  צאצאיהם לחיות.

מאין בדיוק יודעים מטילי הביצים שחפירת גומה, הטלת הביצים בתוכה, וכיסוי הביצים באדמה, באמת יעזרו לשמור על הצאצאים העתידים לצאת מהביצים? מאין הם בכלל יודעים מה הן ביצים? אולי זוהי סתם פסולת כמו הצרכים שהם מפרישים? מאין הם יודעים שמביצה חסרת חיים, מקליפה דוממת, עתיד לבקוע משהו הדומה להם?

מה עם החום הדרוש לביצה? מה יהיה על הביצה הצריכה לקבל את חום הדוגרת? הרי יכולה התרנגולת לדגור על צד מסוים בביצה שלא יחמם את כולה, וכך לא יוכל התא להתפתח בתוך הביצה, כשאין הוא מקבל את כל החום הדרוש לו.

כפי שרבים מכם ודאי הבחינו, בחלמון של הביצה מצוי כתם לבן קטן. חדי העין שבכם ודאי כבר הבחינו שכאשר מטגנים ביצת עין, הכתם הלבן יצוף תמיד למעלה, על פני "כדור" החלמון. יש לכך הסבר רב משמעות! הכתם הזה מכיל את "פלסמת הנבט". כאשר הקליפה שלמה, אין זה משנה לאיזה צד תסובבו את הביצה, החלמון שבפנים יסתובב תמיד כשפלסמת הנבט נוטה כלפי מעלה! כלומר, הנבט שממנו עתיד להתפתח האפרוח יישאר תמיד למעלה. כך שהאפרוח תמיד מקבל את מרבית החום של הדוגרת מעליו.

רגע, הגוזל רוצה לבקוע. אך כיצד הוא יצא מהביצה הקשה? כאן צייד אותו התכנון הגאוני בפותחן שימורים... כלומר, בציפורן מיוחדת, שנועדה לשבירת הקליפה מבפנים! בביצה הראשונה מוכרחת הייתה להיות הציפורן המדוברת, אחרת הנמצא בפנים לא היה יכול לצאת, וכל המין היה נכחד! אגב, יצורי מים המטילים ביצים, משתמשים בחומרים כימיים מיוחדים כדי למוסס את הקליפה ולצאת!

מדובר בתכנון ארכיטקטוני גאוני! רק בעל תבונה עליונה, שהוא בעל יכולת בלתי מוגבלת, רק הוא יכול להיות הבורא של משהו כה מתוחכם...

*המידע בנקודה זו מבוסס על דברים שנכתבו ע"י דניאל בלס באתר "האמת האבסולוטית"

 

מה אני עושה בעולם הזה?

יש לנו חוק בחיים: לכל יצירה, כגון מחשב נייד, מקרר, שולחן או כל דבר שאי פעם נוצר, חייב להיות יוצר.

לבוא ולטעון שהבריאה המדהימה הזאת – עם מיליארדי כוכבים וגלקסיות, חמצן, מים, בני אדם, בעלי חיים, עצים ופרחים – נוצרה בפיצוץ אקראי, והכל התחיל להתרחב משום מקום ולהתפתח באבולוציה, ודבר הוביל לדבר אחר, זו טענה טיפשית!

כל אדם נורמלי יודע שאם יש כיסא, חייב להיות נגר! אני אמנם לא מכיר את הנגר, אבל אני מוכן להבטיח לכם שהוא יצר אותו. אם יש מחשב נייד, בהכרח יש איזה מהנדס שייצר אותו, גם אם אני לא מכיר אותו. אם אטוס לחלל ואראה שם פחית קולה, אני אדע שמישהו היה שם לפני. היא לא הגיעה לשם בכוחות עצמה...

ככל שהיצירה מתוחכמת יותר, זה מראה שהיוצר חכם יותר. כדי לבנות כיסא לא צריך להיות גאון. יום אחד של לימוד, ויודעים ליצור כיסא. כדי ליצור מטוס קרב צריך ללמוד 20 שנה, לא מספיק יום אחד. למה? זאת יצירה מורכבת יותר. ככל שהיצירה מתוחכמת יותר, ככה יש ליוצר יותר יכולות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

אם ניקח את כל החיבורים הקיימים בכל חברות הטלפונים בעולם, כולל כל הלוויינים, זה אפילו לא אחוז מהחיבורים המדהימים הקיימים במוח האנושי. המוח האנושי מתוחכם מכל חברות התקשורת בכל בעולם. ניקח מוח של אדם אחד כפול 7 מיליארד אנשים בדור הזה, נחזור אלפי דורות אחורה, כפול מיליוני סוגים של בעלי חיים שלכולם יש מוחות, וניווכח שהכול מתוכנן ומסודר. הייתכן לומר שהכול נוצר מעצמו, ואין מי שמשגיח על הכול?! זה לא מציאותי...

האם אי פעם ראיתם יצירה כלשהי – לאורך כל ההיסטוריה, בכל מקום בעולם – שלא היתה לה תכלית?

היצירה הכי מתוחכמת בעולם היא האדם. מהתבוננות פשוטה במבנה הגוף – המוח, הלב, העורקים והוורידים, ואלפי אלפים של מערכות שונות בגוף האדם – רואים שמדובר בבריאה מדהימה, מכונה אדירה עם יכולות אדירות!

האם הגיוני שהבורא יצר את האדם ללא מטרה, סתם ככה ללא סיבה? זה לא מציאותי, חייבת להיות סיבה! זה מביא אותי לשאלה הבאה: מה התועלת בתשובה שיש מטרה לחיי האדם, בלי לדעת מה היא?

"מה אני עושה בעולם הזה? הבורא ששם אותי פה, מה הוא רוצה ממני? למה הוא נתן לי 70 שנה של חיים, אם בסופן אני מת?" האם אי פעם ראיתם בן אדם נורמלי, שלא מציקה לו השאלה הזאת?

האם זה אפשרי שהבורא, שהוא כל כך מתוחכם, שם אותנו פה בעולם הזה עם תכלית, ואף פעם לא טרח להגיד לנו מהי התכלית? אם אף אחד לא יודע מה התכלית ומה עושים בעולם הזה, אז בשביל מה אנחנו חיים? למה למות, לחיות, להיות חולים, להיות עשירים, להיות עניים, להתחתן, להביא ילדים, לסבול, בשביל כל זה אנו חיים?

האם הגיוני שישנה מטרה ותכלית, בלי שום הוראות כיצד לחיות בעולם הזה?

 

צב

התבוננות פשוטה בצב, המהלך לו באיטיות בשטחי הטבע הפתוח, מעוררת התפעלות.

לצב היבשה המצוי (Testudo graeca), השכיח והמוכר מבין צבי ישראל, מאפיינים גופניים ייחודיים: שריונו קמור ועבה, רגליו מגושמות ודמויות עמודים, האצבעות מאוחות והטפרים קהים וקצרים. הצב בוקע מהביצה עם שריון גרמי קשיח מכל עבריו, פרט לשישה פתחים, המיועדים לראש, לרגליים ולהפרשות.

שריון הצב, אחד מכיסויי המגן המוזרים ביותר בטבע, למה הוא נחוץ?

השריון של הצב מגן עליו מפני טורפים. כשהצבים חשים בסכנה, הם נכנסים לתוך השריון ומסתתרים עד שהטורף או האיום מתרחק. הודות לשריון חיים הצבים הרבה שנים, אך בגלל משקלו הגדול תנועתם איטית במיוחד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

מה קורה אם שריונו של הצב נשבר? הצב אינו יכול לחיות בלי השריון שלו, שהוא כמו עמוד השדרה אצל בני האדם. גם כשהשריון לא מתרסק לגמרי, אלא רק נסדק, הלכלוך נכנס פנימה ויוצר זיהום אדיר.

שאלה מעניינת: איך מתאפשרת הקמת הדור הבא אצל הצבים המשוריינים? הזכר ניכר בזנבו, הארוך יותר מזה של הנקבה, ובשריון הגחון הקעור - לעומת שריון הגחון הקמור של הנקבה. הבדלים אלו מאפשרים את פעולת הרבייה אצל הצבים.

ואני שואל: מי "בנה" ו"הלביש" לגוף הצב שריון עם פתחים, המתאימים בדיוק לשלד גופו ולצרכיו? כיצד נוצרה ההתאמה בין האנטומיה של הזכר והנקבה למבנה השריון שלהם בצורה מושלמת, המאפשרת את קיומו של הדור הבא? האם אין די בכך כדי להבין שהכול נוצר על-ידי מתכנן אחד?

 

"על פי שני עדים... יקום דבר"

אין שום דת מלבד היהדות, שבה אלוקים התגלה לעיני כל העם.

אני תוהה: איך יכול להיות שלאורך כל ההיסטוריה, אין אפילו דת אחת הטוענת, שאלוקים נגלה אליה במעמד של מאה או אפילו חמישים איש, גם לא בפני עשרה, ואף לא בפני שני אנשים! הרי אם אלוקים מחליט להתגלות, מה הבעיה עבורו להתגלות ליותר מאדם אחד?!

מעבר לעובדה, ששתי הדתות הגדולות בעולם – הנצרות והאסלאם (אשר נוצרו הרבה אחרי היהדות!) – מודות בעובדת היות מעמד הר סיני מעמד היסטורי, שהתרחש בפועל על כל פרטיו, ובו ניתנה התורה לישראל לעיני כשלושה מיליון אנשים, שתי הדתות הללו מדווחות בעצמן, כי "השליח" שלהם קיבל התגלות לבדו, ללא עדים נוספים למעמד.

השאלה שלי היא כזו: אלוקים נגלה לעיני כל עם ישראל, כי הוא רצה שעם ישראל בעצמו ישמע את דבריו ישירות ויאמין בו. מדוע, אם כן – לשיטתם - "אלוקים" החליט פתאום להתגלות בחשאי רק לאדם אחד – ללא עדים, מה יוצא לו מזה? מדוע שלא יתגלה שוב לעיני כל העם, ויגיד לעיני כל העם, שהוא משנה את תכניותיו?...

הפלא מתעצם לאור העובדה שמדובר בהתחייבות אלוקית, שלא היה ולא יהיה מעמד נוסף כזה.

"כִּ֣י שְׁאַל-נָא֩ לְיָמִ֨ים רִֽאשֹׁנִ֜ים אֲשֶׁר-הָי֣וּ לְפָנֶ֗יךָ לְמִן-הַיּוֹם֙ אֲשֶׁר֩ בָּרָ֨א אֱ-לֹקִים | אָדָם֙ עַל-הָאָ֔רֶץ וּלְמִקְצֵ֥ה הַשָּׁמַ֖יִם וְעַד-קְצֵ֣ה הַשָּׁמָ֑יִם הֲנִֽהְיָ֗ה כַּדָּבָ֤ר הַגָּדוֹל֙ הַזֶּ֔ה א֖וֹ הֲנִשְׁמַ֥ע כָּמֹֽהו:.. (דברים ד', ל"ב – ל"ט)

נסביר:

אלוקים מדבר עם משה ומתחייב לו כך: לימים, כל אדם – משחר האנושות ועד היום, בכל מקום שהוא בעולם כולו – שירצה לבחון אם ישנה דת, הטוענת שספר החוקים שלה ניתן על ידי אלוקים לעיני עם שלם, כפי שעשה ה' לעיני עם ישראל – לא ימצא אפילו מקרה אחד! לא רק שלא היה מעמד כזה, אלא שגם אף אחד לא יעז לטעון כך, וגם לא תשמעו על דבר כזה!

מיותר לציין שעד היום, למרות כל אלפי הדתות שהתפתחו, לרבות שתי הדתות הגדולות בעולם, האסלאם והנצרות, אין דת אחת הטוענת שאלוקים נגלה אליה במעמד של מאה אנשים ואף לא בפני שני אנשים!... אפילו אחד לא חשב להביא אתו עדים, אפילו עדים משוחדים, כדי שיבססו את הסיפור שלו, כדי שיהיה קל יותר לשכנע....

מי התחייב לנבואה כה בלתי הגיונית ופרדוכסלית?! ומי הוא זה שיכול לעמד בהבטחתו ולקיימהּ?! רק בורא העולם ושליט ההיסטוריה מסוגל לזאת! בידינו עוד הוכחה ניצחת ל"תורה משמיים"!

תגיות:דתותתכלית הבריאה5 נקודות למחשבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה