חדשות בארץ

כוחות המשטרה פרצו לבית הכנסת. עדכונים שוטפים מעמונה

פינוי עמונה הגיע לישורת האחרונה: כוחות המשטרה פרצו לבית הכנסת, בו התבצרו עשרות צעירים. חמישה שוטרים נפצעו במהלך הפריצה

פינוי עמונה (צילום: דוברות המשטרה)פינוי עמונה (צילום: דוברות המשטרה)
אא

כוחות המשטרה פרצו בצהריים (חמישי) לבית הכנסת שבעמונה דרך החלון, במטרה לפנות את עשרות בני הנוער המתבצרים במקום ומסרבים לעזוב. מאמץ פריצה נוסף נעשה דרך הדלת, כאשר צוותי כיבוי מסייעים בכך.

במשך שעות ארוכות התבצרו בני הנוער בבית הכנסת כשהם מצויידים באוכל ושתיה, ומצויידים בחומרים מסוכנים. הצעירים קראו מתוך בית הכנסת: "עמונה לא תיפול" ו"תגידו למפקד אני לא יכול, אל תעשו את זה", בעוד השוטרים מפנים את המתרסים והמחסומים שהוקמו בכניסה.

בעקבות מטף שנפתח לעבר השוטרים, יצא עשן מהכניסה לבית הכנסת. כתוצאה מכך, חמישה שוטרים נפגעו באורח קל.

מוקדם יותר הבוקר הסתיים פינוי המבנה הסמוך לבית הכנסת בו התבצרו פעילים נוספים. במהלך הלילה השלימו כוחות המשטרה את פינוי בתי המשפחות בעמונה. סמוך לשעה 1:30 אחר חצות פונה ביתו של אביחי בוארון, מראשי המאבק. 

לפני חצות הלילה, מסרה המשטרה כי "משטרת ישראל ממשיכה במאמצים להידברות עם המתבצרים בבית הכנסת מתוך רצון להביא לפינוי בהסכמה שימנע צורך בפינוי בכוח מחד וישמור כל קדושת המקום מאידך. אנו עדיין מקווים כי מאמצים אלו יישאו פרי והפינוי יסתיים בשלום".

עד כה נעצרו 12 מפגינים בעמונה. הם נחשדו בהפרת צו אלוף, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ותקיפת שוטרים. חלק מהעצורים כבר שוחררו בערבות, והורחקו לחמישה ימים משטח היישוב.

לאחר פינוי בית הכנסת יחלו הכוחות בשלב השלישי של המבצע - אריזת הציוד של כל משפחה, ולאחר מכן הריסת המבנים ופינויים בסיוע כלים הנדסיים של משרד הביטחון.

מתחילת מבצע "גן נעול 2" נפצעו 24 שוטרים ושוטרות במצב קל, חלקם פונו לבתי החולים ומרביתם שוחררו לאחר קבלת טיפול רפואי. 13 צעירים נעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים והפרעה לשוטרים במילוי תפקידם.

אתמול (רביעי) החליטו שופטי בג"ץ סלים ג'ובראן ויורם דנציגר לבטל את מתווה עמונה שסוכם בין תושבי עמונה לממשלה. ההחלטה התקבלה בדעת רוב נגד דעתו החולקת של השופט ניל הנדל, והתפרסמה ללא נימוקי השופטים. כתגובה, אמר ראש הממשלה כי "יוקם יישוב חדש בכל אדמת מדינה שתבחרו, בתחומי מועצת בנימין".

תגיות:עמונהפינוי עמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה