חדשות יהדות

השדרן הפופולארי ירון אילן מרדיו ירושלים - מניח תפילין ומתקרב ליהדות

ירון אילן, שדרן ברדיו ירושלים ומגיש תכניות בערוץ 24 מספר על ההתחזקות הרוחנית בזכות בנו הלומד בישיבת 'נחלים' וחושף: "אני מאמין בבורא עולם, ומניח תפילין כל יום"

השדרן ירון אילן (למעלה) והמגיש עמי מימון (צילום מסך)השדרן ירון אילן (למעלה) והמגיש עמי מימון (צילום מסך)
אא

השדרן ירון אילן - אחד האנשים המשפיעים ביותר בעולם המוזיקה הים תיכונית, שאף מגיש את התוכנית 'עושים שמח' בערוץ 24 – התראיין למגיש עמי מימון בפינתו הקבועה 'אומן באמונה' ברדיו 'קול ברמה', וסיפר כי הוא מאמין גדול בבורא עולם, וכי הוא מקפיד להניח תפילין מדי יום ביומו.

כשמימון מחמיא ואומר כי מדובר באחד האנשים היותר מוכשרים, שהבנתו במוזיקה היא מרחיקת לכת – אילן מסרב ליפול לעמדה של גאווה ו'כוחי ועוצם ידי' ואומר שהוא "מתנגד למחמאות באופן כללי כי אוטומטית זה יכול לגרור את האדם למקומות הלא נכונים שאפשר להיות בהם. מילים טובות זה תמיד דבר טוב, אבל אני מאוד מפחד, אתה יודע".

כשהתבקש לדבר על נקודת האמונה שאליה הוא מתחבר ביותר, הודה אילן שיש יותר מאחת.  "תשמע, יש לי הרבה נקודות אמונה", אמר. "אני חושב שהאמונה שלי התחזקה הרבה יותר בגלל כמה דברים שעברתי: קודם כל הלידות של הילדים שלי, שיהיו בריאים, שזה דבר שכשאתה מתעמק בו אתה מבין מה זה קסם הבריאה.

"מרוב שאנחנו עסוקים ביום יום, אנחנו לא מתעכבים על הדברים הקטנים שהם פשוט פלאי עולם. ילדים באים לעולם, זה משהו בעיניי שפשוט פלא. תמיד הייתי מאמין, אבל זה מאוד מאוד חיזק לי את האמונה בבורא עולם. חוץ מזה, יש לי רב שאני מאוד דבק בו – הרב רפאל מאמו, שאיתו אני מתחדד כל הזמן בענייני אמונה, והוא מחזק אותי כמורה דרך, ומחזק את האמונה שלי בבורא עולם".

"במקצוע שלי, חשוב לא להתלהב מעצמך יתר על המידה"

אילן סיפר כי הוא מניח תפילין מדי יום, ומקווה שגם בנו הלומד בישיבת 'נחלים' ובקרוב יחגוג בר מצווה – יאמץ את המנהג הטוב הזה, ויקפיד על הנחת התפילין. "האמת היא שהוא זה שמחזק אותי היום, והוא זה שמקרין עליי – מעבר לזה שבת זוגתי מגיעה ממשפחה שמקפידים בה על קידוש, נרות שבת, והבדלה. אבל הוא מחזק אותי בעוד הרבה הרבה דברים".

בדבריו התייחס אילן אף לנגעי הפופולאריות ואמר כי במקצוע כשלו, חשוב ש"לא להתלהב מעצמך יתר על המידה, זו הבעיה הכי קשה במקצוע הזה".

ומה באשר לזיכוי הרבים בתוך המקצוע? "למזלי, בז'אנר שאני נמצא – המוזיקה הים תיכונית, רוב האמנים הם באמונה גדולה. קח את אייל שהוא חבר טוב שלי, וליאור נרקיס. מאור אדרי, ומשה פרץ וקובי פרץ. תמיד תמצא אותם או באומן או בעשייה של אמונה. תמיד תמצא אצל כל אחד מהם איזה שיר שמתחבר לריבונו של עולם. מהמקום שלי, אני חושב שלתת להם חיזוק בענייני אמונה – קטונתי.

"חוץ מזה, אתה יודע שאני מחובר להרבה מאוד זמרים שמגיעים דווקא מהמגזר החרדי, אז אני שואב מהם הרבה יותר".

צפו בראיון המלא (קרדיט: רדיו 'קול ברמה'):

 

 

תגיות:התחזקותסלבסאמונהתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה