חדשות בארץ

מח"ט כפיר, שהוקלט ע"י אביו של אלאור, יעיד היום במשפט אזריה

במהלך שלב הטיעונים לעונש, יעיד היום מפקד חטיבת כפיר, אל"מ גיא חזות, שיתבקש להסביר את שיחתו המפוקפקת עם אביו של אלאור אזריה

אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)
אא

היום (שלישי) צפוי להתחדש שלב הטיעונים לעונש במשפטו של אלאור אזריה בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב.

היום יעלה לדוכן העדים מפקד חטיבת כפיר, אלוף משנה גיא חזות, שהוקלט על ידי צ'ארלי אזריה, אביו של אלאור, בעת שאמר לו כי הוא מדבר אתו מטעם הצבא וכי סיכויי הערעור של בנו נמוכים.

בניגוד לעמדת התביעה, קיבל בית הדין הצבאי את בקשת סנגוריו של אזריה, עורכי הדין אייל בסרגליק ואילן כץ, והורה לזמן את אלוף משנה חזות להעיד בבית הדין. החלטת השופטים התקבלה רק לאחר שהאזינו להקלטת השיחה בין אזריה לבין מפקד החטיבה, שבה נשמע אומר בין היתר כי אם צ'ארלי אזריה ישמע לו, תתייצב כל שדרת הפיקוד בבית הדין ותעיד לטובת אלאור אזריה. בנוסף, יעיד היום גם אופיר סופר, סגנו לשעבר של אל"מ חזות.

פרקליטיו של אזריה עורכי הדין בסר-גליק ואילן כץ האשימו במכתב ששלחו לשר הביטחון, כי התערבות הצבא מהווה זיהום ההליך המשפטי וכי מדובר בעבירה פלילית.

יצוין כי לאורך כל המשפט ביקשה ההגנה מהרכב השופטים, שיאותו לזמן למסירת עדות את המח"ט ואת סגנו לשעבר, אך התביעה התנגדה לכך בתוקף מסיבותיה שלה.

בשבוע שעבר, עם פרסום ההקלטה, נענה בית המשפט הצבאי בקריה לבקשת צוות ההגנה והוחלט לזמן את חזות וסופר לעדות. במהלך העדות, מתכוונים השופטים לברר מי הגורם הצבאי הבכיר ששלח אותם לשוחח עם אביו של החייל ולהציג בפניו את ההצעה המפוקפקת.

עו"ד יורם שפטל, שהצטרף לצוות ההגנה לאחר הכרעת הדין, האשים כי "להשפיע על נאשם לא לערער בפסק דין שניתן בעניינו, זה השיבוש החמור ביותר של הליכי משפט".

תגיות:אלאור אזריהמשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה