חדשות בעולם

התובעת הכללית שסירבה לאכוף את מדיניות ההגירה – פוטרה ע"י טראמפ

טראמפ לא עוצר באדום: שלוש שעות בלבד לאחר שהורתה התובעת הכללית של ארה"ב לא לאכוף את הצו שמונע כניסת מוסלמים למדינה, היא פוטרה

דונאלד טראמפ (צילום: מתוך הפייסבוק)דונאלד טראמפ (צילום: מתוך הפייסבוק)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הדיח הלילה (שלישי) את התובעת הכללית סאלי ייטס. ההדחה התבצעה שלוש שעות בלבד לאחר שהתבטאה נגד מדיניות ההגירה של הממשל החדש.

ייטס שיגרה מכתב לפרקליטי משרד המשפטים האמריקני, ובו הנחייה שלא לאכוף את הצו הנשיאותי שאוסר את כניסתם של אזרחים משבע מדינות מוסלמיות.

ה'גרדיאן' הבריטי ציטט חלק ממכתבה שנשלח לעובדי המשרד, שבו כתבה ייטס: "תפקידי להבטיח כי העמדות שננקוט ייצמדו למחויבותנו לרדיפת הצדק. נכון לעכשיו, איני משוכנעת כי אכיפת הצו תואמת את חובותינו, ואיני משוכנעת כי הצו הוא חוקי".

הבית הלבן הוציא הודעה, בה ציין כי ייטס בגדה במשרד המשפטים בכך שסירבה לאכוף את הצו. בהצהרה נכתב: "גברת ייטס הייתה מינוי של ממשל אובמה, שהיה חלש בשמירה על הגבולות ובעניין ההגירה הבלתי חוקית למדינה. הגיע הזמן להיות רציניים כלפי שמירה על המדינה, חידוד הנהלים כלפי אזרחים שמגיעים ממדינות מסוכנות – זה לא קיצוני. מדובר בהחלטה שקולה ונחוצה למען ביטחון המדינה".

דובר הבית הלבן, שון ספייסר, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הנשיא טראמפ שחרר את ייטס מתפקידה ומינה במקומה דיינה בונט למשרה זמנית, עד לאישור המינוי של ג'ף סשנס.

אמש תקף נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה את הצו שפרסם הנשיא טראמפ המגביל כניסת אזרחים משבע מדינות מוסלמיות. לדבריו של הנשיא הקודם, הוא תומך בהפגנות הנערכות ברחבי המדינה נגד הצו הנשיאותי. בהודעה שהוציאה לשכתו אמר כי הוא מתנגד לאפליה על רקע דתי וכי "הערכים האמריקניים נמצאים בסכנה".

כתגובה על איסור כניסת מוסלמים לארה"ב, קרא שר החוץ הצרפתי, ז'אן מארק-איירו, קרא לנשיא טראמפלבטל את צו ההגירה החדש. "זו אפליה. אנחנו רוצים הבהרה דחופה מהאמריקאים בהקדם האפשרי," אמר איירו. "זהו צעד מדאיג ומסוכן ואין לו שום קשר למלחמה בטרור".

בתוך כך, טראמפ ממשיך במדיניותו הנוקשה נגד מוסלמים, ושוקל צו נשיאותי שבמסגרתו יגורשו מהגרים המקבלים סיוע ממשלתי. על פי סוכנות הידיעות האמריקנית אי-פי, הצו קורא לזיהוי ולגירוש 'מהיר ככל הניתן' כל מהגרים חוקיים שמקבלים דמי רווחה כלשהם. יצוין כי הטיוטה מציינת באופן מפורש שמדובר במהגרים שהגיעו למדינה באופן חוקי.

תגיות:פיטוריםדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה