חדשות בארץ

השביתה בירושלים נכנסת ליומה השלישי: גני הילדים העירוניים שובתים

שירותי העירייה וגני הילדים העירוניים יושבתו. מערכת החינוך, לעומת זאת, תפעל כסדרה

גן ילדים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)גן ילדים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

עיריית ירושלים מדווחת הבוקר (שלישי) כי "לאור הודעת ההסתדרות וארגון עובדי עיריית ירושלים על קיומן של אסיפות הסברה לסייעות בגני הילדים העירוניים, לא תתאפשר הפעלתם של גני הילדים העירוניים בירושלים. מערכת החינוך המיוחד תפעל כסדרה. שירותי העירייה ברחבי העיר ימשיכו להיות מושבתים".

אמש נועד מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, עם נציגי ארגוני ההורים, המורים, הצהרונים והארגונים הקהילתיים בעיר, כדי למנוע את השבתת צהרוני ציל"ה, אך ללא הצלחה, זאת לאחר שבאב"ד הציע תוספת של חמישה אחוזים בלבד לעיריית ירושלים - אותה הצעה שהוגשה לפני פרוץ השביתה.

במשרד האוצר אומרים כי "תקציב הצהרונים סוכם עוד בטרם הכרזת העירייה על קיום השביתה, לשביעות רצון העירייה, האוצר ומשרד החינוך. עיריית ירושלים קיבלה תוספת של שישה מיליון שקל מעבר לסיכום התקציבי החתום לשנה זו. בסך הכול מדובר ב-57 מיליון שקל. צר לנו שלמרות שהעירייה ידעה כי התקציב הדרוש להפעלת הצהרונים קיים ויתוקצב, בחרה לצרף את הצהרונים לשביתה על גבם של תושבי העיר וילדיהם. צירוף הצהרונים לשביתה, על אף צו מפורש של בית המשפט האוסר על כך, הוא המשך ציני של מאבק העירייה והתמקדותם בקידום אינטרסים אישיים ולא מקצועיים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "צר לנו שמשרד האוצר עסוק בספינים תקשורתיים שקריים במקום בחיזוקה של ירושלים. אתגריה של בירת ישראל הם אתגרים לאומיים והם אינם צריכים לבוא על חשבון תושבי ירושלים. בזמן שכל שאר הערים הנתמכות על ידי המדינה מקבלות מענקי איזון מהמדינה, נקבע בחוק כי ירושלים זכאית למענק בירה, אותו מונע השנה האוצר מירושלים משיקולים זרים. בניגוד לשקרי האוצר, בכל תקופתו של ברקת אין כל גירעונות לעירייה, והיא אף זוכה בפרסים ממשרד הפנים על ניהולה הפיננסי התקין ומתנהלת בשקיפות מלאה".

ארגון ההורים בירושלים הגיב כי "הנהלת ארגון ההורים בירושלים מביעה תמיכה בדרישות התקציביות של עיריית ירושלים מממשלת ישראל הכוללות תקציבי חירום של ממש – גם למערכת החינוך. הנהלת ארגון ההורים בירושלים מצרה על הפגיעה הקשה במערכת החינוך וההתרעה הקצרה מאד, אך מבינה את עובדי החינוך בדגש על עובדי הצהרונים אשר מקום עבודתם מונח על הכף. המשבר שלפתחנו חריף ביותר וכואב מאד. צר לנו שאת המחיר הכבד של המאבק משלמים תושבי ירושלים ואוהביה".

תגיות:שביתהגני ילדיםירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה