חדשות בארץ

הפלסטיני הגיש עזרה לפצועים: "הייתי חייב לעזור להם"

האדם הראשון שהגיש עזרה לפצועים בתאונת האוטובוס הוא הפלסטיני מוחמד ג'מאל. בשיחה מרגשת הוא הסביר: "זה היה מתנחלים, אבל מה זה משנה? היה ברור שאסייע להם"

(צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש)(צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש)
אא

עובדות חדשות מתבררות על תאונת האוטובוס שהתרחשה ביום חמישי האחרון: מסתבר כי האדם שהיה הראשון שהבחין באוטובוס שהתדרדר אל התהום הוא מוחמד ג'מאל, המתגורר בכפר לובן א-שרקיה.

ג'מאל ובני משפחתו זיהו את התאונה כאשר היא התרחשה, והם היו הראשונים שהזעיקו את כוחות ההצלה ואף כיוונו אותם אל האזור אליו התדרדר האוטובוס. כפי שהם סיפרו – הם גם הגישו לפצועים את הסיוע הראשוני.

בשיחה עם אתר Ynet שחזר ג'מאל את מה שארע באותו ערב: "היינו בבית, זו הייתה שעה מאוחרת, אבל כמה מאתנו היו עוד ערים. מזג האוויר היה סוער, ולפתע שמענו קול חזק מאוד של חבטה. יצאנו החוצה כדי לראות מה קרה, וראינו שיש משהו במורד ההר. כשהתקרבנו ראינו שזהו אוטובוס הפוך". ג'מאל גם ציין כי אילו הם לא היו שומעים את הרעש, ייתכן שאיש לא היה מבחין במה שהתרחש. "מזל שהיינו ערים. יצאנו מיד למקום וכשהבנו שיש פצועים התקשרנו מיד למשטרה ולכיבוי האש וההצלה. ביקשתי מכמה בחורים מהמשפחה שלי לעלות לכביש כדי להכווין את הכוחות למקום המדויק של התאונה, ובינתיים נותרתי עם בני משפחה נוספים על יד האוטובוס, כדי לעזור לפצועים וללכודים".

כשנשאל ג'מאל על החלטתו להגיש עזרה דווקא ליהודים, הוא הדגיש כי לא היה לו ספק שצריכים לסייע. "אומנם זה היה אוטובוס עם מתנחלים, אבל זה בכלל לא משנה. כשיש מולך אנשים שזקוקים לסיוע – ברור שתעזור להם".

סרן סיוון רביב, קצינת הרפואה של חטיבת בנימין שפיקדה על חילוץ הנפגעים בתאונה, סיפרה בסוף השבוע כי בני המשפחה הפלסטינית "הגיעו לשטח בפיג'מות ועם פנסים וראו לנגד עיניהם הצלת חיים. בדרך כלל אנו מוקפצים מקריאות של המוקד האזורי לתאונות כאלה. הפעם היו אלה בני המשפחה הפלסטינית שהתקשרו למשטרה במהירות לדווח על התאונה. כשמדובר בהצלת חיים הכול שווה".

רביב סיפרה עוד כי "הם לא חשבו או שקלו. הם ראו לנגד עיניהם הצלת חיים. כשהגענו לשטח כבר ראינו שם את בני המשפחה מנסים לחלץ את הנפגעים ולטפל בהם. הבנו שלא מדובר באירוע רגיל. האוטובוס היה הפוך לחלוטין ומפורק. לא יכולנו להרשות לעצמנו לפספס אף אחד. האוטובוס היה מחוץ לחלוטין. לא ראינו דבר מלבד הפינוי המהיר".

תגיות:תאונהאוטובוסהתדרדרותפלסטיניעזרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה