חדשות יהדות

ראש הממשלה: מצטרף לתפילות על הרב שטיינמן

העולם היהודי עוקב בדאגה ובתפילה אודות מצבו הבריאותי של גדול הדור, מרן הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן

ריבלין ונתניהו (צילום: פלאש 90)ריבלין ונתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר שאושפז עם צאת השבת, ומצבו הבריאותי השתפר מעט, הבוקר דווח על הידרדרות שוב, והעולם היהודי עוצר את נשמתו בדאגה.

לפני זמן קצר, כתב החברותא של הרב שטיינמן את המכתבה הבא, שפורסם ברחבי הישיבות ובתי המדרש: "כפי שראינו בשבועות האחרונים כמה גדול כוחה של תפילה, ובפרט תפילת רבים. ואחרי שזכינו שב"ה רבינו משתפר והולך, כנראה נחלשנו קצת בתפילה, בא הקב"ה עם 'רעם' לעוררנו מתרדמתנו, קול דודי דופק, עורו נא התעוררו נא, התחזקו נא, והרבו בתפילה וזעקה מעומק הלב לאבינו שבשמים, ויתקיים ותעל שוועתם אל האלוקים, ונזכה לראות מיד בישועתו הגדולה".

בהיכלי הישיבות, בתלמודי התורה ובבתי הספר נפתח יום הלימודים באמירת תהילים, על פי הוראתו של מרן הרב קנייבסקי. עוד הורה הגר"ח לומר את פרק קמ"ב בתהילים לרפואתו של הרב שטיינמן.

במאמר המערכת של העיתון 'יתד נאמן' נכתב כי אחד מגדולי הדור אמר כי הוא מתפלל על הרב שטיינמן 5 פעמים בכל תפילת שמונה עשרה: "על הצדיקים – פעם אחת, ועל החסידים – תפילה שנייה, ועל זקני עמך – פעם שלישית, ועל פליטת סופריהם – פעם רביעית, ועלינו – פעם חמישית. וכשאני אומר 'עלינו', אני מתכוון לרב שטיינמן, כי אנחנו, הדור כולו, צריך אותו".

כמו כן, ראוי לציין את דבריו של מרן הרב שטיינמן עצמו לפני עשרות שנים, בעת שהרב שמואל רוזובסקי זצ"ל עבר ניתוח מורכב. "תפילה זה דבר גדול ועצום מאוד, ובפרט תפילת רבים, אבל במקרה כמו זה, כל הציבור כולו צריך לחפש לו איזה התעוררות. כאשר אדם, איש כללי, שרבים צריכים לו, ייסורים באים עליו – הפשפוש במעשים וחשבון הנפש זה לא רק בשבילו, אלא במובן מסוים הקב"ה מביא תזכורת בשביל כולם, שכולנו נפשפש במעשינו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למצבו הרפואי של מנהיג הציבור הליטאי הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן שאושפז בליל אמש בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק ואמר כי הוא מתפלל להחלמתו.

"הרב שטיינמן איש חשוב מאוד, לא רק בעולם החרדי, אלא גם בעם ישראל, אני מצטרף לציבור הרחב שמתפלל לשלומו ומייחל לבריאותו", אמר ראש הממשלה.

מוקדם יותר הבוקר שוחח נשיא המדינה, ראובן ריבלין, עם מנכ"ל בית החולים מעייני הישועה הרב שלמה רוטשילד ועם ח"כ משה גפני וביקש לדרוש בשלומו של הרב שטיינמן. "תפילותיי נתונות לשלומו של גדול הדור הרב אהרן יהודה לייב שטינמן ואני יודע שהוא נתון בידיים הטובות ביותר. תודה לכם על הטיפול המסור ואנו פה נמשיך ונתפלל לשלומו", אמר הנשיא.

תגיות:ביבי נתניהוהרב שטיינמןרפואהתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה