חדשות בעולם

בית משפט פדראלי בניו יורק עצר חלק מתוכנית ההגירה של טראמפ

שופטת בבית משפט פדראלי בניו יורק הוציאה צו מניעה, המשהה חלקית את תוכניתו של טראמפ. המשמעות: ארה"ב לא תוכל לאסור על כניסת מוסלמים לשטחה

דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

בית משפט פדרלי בניו יורק הוציא הלילה (ראשון) צו מניעה, המשהה חלקית את כניסתו לתוקף של הצו הנשיאותי עליו חתם בסוף השבוע נשיא ארה"ב טראמפ. בעקבות עתירה של הארגון לזכויות האזרח האמריקני, קבע בית המשפט כי מהגרים עם אשרות כניסה שכבר הגיעו לשטח ארצות הברית לא יגורשו משטחה. הארגון העריך כי החלטת בית המשפט תשפיע על כ-200 אנשים שנעצרו עם נחיתתם.

כזכור, בסוף השבוע האחרון חתם טראמפ על צו נשיאותי האוסר כניסה לארה"ב של אזרחים משבע מדינות מוסלמיות: סוריה, סודן, איראן, עיראק, לוב, סומליה ותימן למשך שלושה חודשים. על פי מדיניותו החדשה של הנשיא, תושעה תכנית קליטת הפליטים במדינה למשך ארבעה חודשים. כמו כן, תיאסר כניסתם של פליטים מסוריה עד לעריכתם של "שינויים משמעותיים", כהגדרתו.

הצו, שעורר זעם רב בעולם המוסלמי, אינו בר ביצוע בשל החלטתו של בית המשפט הפדראלי האמריקני.

לדברי טראמפ, מדובר בתוכנית "סינון קיצוני שנועדה להרחיק מהמדינה מחבלי איסלאם קיצוני". כאשר חתם על הצו, אמר נשיא ארה"ב בהתייחסו לפעילי איסלאם קיצוני: "אנו רוצים להבטיח שאנחנו לא קולטים במדינה את האיומים שנגדם נלחמים  חיילנו מעבר לים. אנחנו רוצים להכניס למדינתנו רק את מי שיתמוך במדינה ויאהב את אנשינו עמוקות".

בתגובה, הודיע אתמול משרד החוץ האיראני כי ארצו לא תאפשר לאזרחי ארצות הברית להיכנס למדינתה, בעקבות מדיניות הממשל החדש. "אמנם אנחנו מכבדים את העם האמריקני ומבחינים בינו לבין המדיניות העוינת של הממשלה, אבל איראן תיישם את עקרון ההדדיות עד שההגבלות הפוגעניות יוסרו". עוד נמסר כי "טראמפ פתח חזית נגד העולם המוסלמי והאומה האיראנית".

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, הודיע כי הוא מוכן לקבל למדינה את הפליטים והמהגרים המוסלמים שכניסתם לארצות הברית לא התאפשרה.

בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, אמרה הלילה כי היא "בבריטניה בוחנים את הצו שהוציא טראמפ, על מנת להבין את השלכותיו על התושבים". מיי ציינה כי היא אינה מסכימה עם גישתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הקובעת כי יש למנוע כניסת מהגרים ממדינות מוסלמיות.

תגיות:ארה"בדונאלד טראמפצו מניעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה