סמארטפונים ואינטרנט

מחקר: שליש מהגולשים טוענים כי הרשתות החברתיות פגמו ביחסיהם הבינאישיים

מחקר שנעשה לאחרונה מצא כי שליש מהאוכלוסייה מודים כי איבדו את איכות הקשרים עם בני הזוג וחברים - בעקבות שימוש מוגבר ברשתות חברתיות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר שנעשה במעבדת קספרסקי מעלה ממצאים עגומים: כשליש מגולשי הרשתות החברתיות הודו כי איכות הקשרים עם חברים, ילדים ובני זוג - נפגמה בעקבות גלישה מרובה בפייסבוק וברשתות חברתיות זהות. כעת טוענים המומחים כי התקשורת הדיגיטלית מהווה תחליף לתקשורת בחיים אמיתיים.

מחקר שפורסם לאחרונה באתר nrg שופך אור על טיב היחסים הבינאישיים שלנו בעידן הטכנולוגי המתקדם: במסגרת המחקר, הודו שליש מהגולשים כי היחסים עם חבריהם, בני זוגם וילדיהם - התערערו בעקבות צריכת יתר של גלישה באינטרנט ובכללה ברשתות החברתיות. 

בשל סיבה זו, 31% מהמשתתפים בסקר הודו כי היחסים בינם לבין הוריהם פחות טובים, 33% טענו כך לגבי היחסים עם ילדיהם, 23% לגבי בני זוגם ו-35% הודו כי התרחקו מחבריהם בשל קשרים שהפכו לווירטואליים. 

אז מה עומד מאחורי המספרים הללו? לדברי ד"ר אסטריד קרולוס, פסיכולוגית המתמחה ביחסי מדיה מאוניברסיטת ורצבורג, המחקרים מראים כי התקשורת הדיגיטלית משלימה כיום את התקשורת בחיים האמיתיים. קרולוס טוענת כי העולם הגלובלי, הנייד והמפתח כל העת - יוצר מרחק בין אנשים שאמורים להיות קרובים כמו בני זוג, חברים ומשפחה. 

לדידה, התקשורת הדיגיטלית אמנם מאפשרת לנו לגשר על פערים מהסוג הזה, אך לא יכולה להחליף לגמרי תקשורת פרונטלית (פנים אל פנים) היות והיא "לא עשירה, ומספקת איכות תחושתית מופחתת", לדבריה. 

תגיות:משפחהסקראיכות חייםקשריםפייסבוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה