חדשות בעולם

דובר הבית הלבן: ''הנשיא רוצה להתקרב לישראל ולהיפגש עם ראש הממשלה נתניהו''

במהלך תדרוך לעיתונאים שערך שון ספייסר, דובר הבית הלבן, הוא התייחס לתגובתו של הנשיא ל-2500 יחידות הדיור שאושרו לבניה ביו"ש

דובר הבית הלבן שון ספייסר (צילום מסך)דובר הבית הלבן שון ספייסר (צילום מסך)
אא

דובר הבית הלבן נשאל מהי עמדת טראמפ בנוגע לאישורי הבנייה ביו"ש. "הנשיא רוצה לוודא שישראל תקבל את הכבוד שמגיע לה במזרח התיכון".

הממשל החדש בארה"ב מדגיש בכל עת את אהדתו לישראל: אמש (שלישי) קיים שון ספייסר, דובר הבית הלבן, תדרוך לעיתונאים, ונשאל על תגובתו של הנשיא לאישורי הבנייה ל-2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון.

דובר הבית הלבן השיב כי "ישראל ממשיכה להיות בעלת ברית גדולה של ארה"ב. הנשיא רוצה להתקרב יותר לישראל ולוודא שישראל תקבל את הכבוד שמגיע לה במזרח התיכון. מה שהוא יעשה, כפי שציינתי אתמול, זה להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו כדי להמשיך ולדון גם בנושא הזה".

העיתונאית שאלה שוב את השאלה וביקשה לקבל תשובה ברורה בנוגע לאהדתו של טראמפ את ההתנחלויות. על שאלתה בפעם השניה: "האם הנשיא החדש תומך בהרחבת ההתנחלויות?", השיב לה ספייסר בקוצר רוח: "תהיה לנו שיחה עם ראש הממשלה בעניינים הללו".

האיחוד האירופי, מצדו, ממשיך להציג חזית אחידה נגד אישורי בניה ביו"ש. "מצער שישראל ממשיכה במדיניות ההתנחלויות למרות החשש וההתנגדות הבינלאומית לכך. מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי המנוגדת למדיניות האיחוד והמלצות הקוורטט", נמסר מהאיחוד האירופי.

התגובות בעולם מגיעות שעות ספורות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן אישרו בנייה של כ-2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון, מרביתן בגושי ההתיישבות.

גם במועצת יש"ע לא מרוצים. בתגובה לאישורי הבניה הגיבו במועצה ואמרו כי מדובר ב"אכזבה, מעט מדי ולא עונה על הצורך". בהודעה מטעמם נאמר: "אחרי שנים של יובש מוחלט בבניה, זוהי החלטה מצומצמת מאוד שאינה עונה על הצורך הגדול שיש בהתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.

"הממשל האמריקאי התחלף, וגם המדינות בישראל צריכה להשתנות. על ממשלת ישראל לאשר את כל התוכניות שנמצאות על השולחן ולהוציא מכרזי בניה בכל שטחי יהודה, שומרון ובקעת הירדן", נמסר עוד ממועצת יש"ע.

תגיות:דונאלד טראמפביבי נתניהויהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה