חדשות בארץ

בכיר ברשות הפלסטינית מזהיר: לא נכיר עוד בישראל

בכיר ברשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, מזהיר את ישראל מצעדים חמורים ומרחיקי לכת שעתידה הרשות לפעול נגד ישראל, במקרה של העברת השגרירות לירושלים

סאיב עריקאת (צילום: פלאש 90)סאיב עריקאת (צילום: פלאש 90)
אא

בראיון לאולפן ynet אמר הבוקר סאיב עריקאת, בכיר ברשות הפלסטינית, כי אם אכן תתבצע ההעברה של השגרירות לירושלים, הפלסטינים עתידים לבטל את ההכרה שלהם במדינת ישראל.

הדברים מגיעים בעקבות ההתייחסות שנעשתה אמש בבית הלבן לנושא של העברת מיקום השגרירות. שון ספייסר, דובר הבית הלבן, אמר כי מדובר כרגע בשלבים ראשוניים מאד של דיון בנושא. ואכן, גם בשיחה אמש בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית, לא עלה נושא השגרירות כלל.

עריקאת אמר בראיון כי "הממשלה הישראלית מיישרת קו עם מפלגות גזעניות, לאומניות וקיצוניות בארה"ב ובאירופה, אשר פועלות נגד מוסלמים ונגד ערבים". לטענתו, הממשלה מגבה מלחמה בערכים המוסלמיים. הוא אף קורא בראיון לנשיא ארה"ב בבקשה למנוע זאת, ולהחזיר את ישראל ואת הפלסטינים למשא ומתן ביניהם.

עוד אמר עריקאת, כי הפלסטינים נלחמים על מנת לתת חופש לעם הפלסטיני – וגם לעם הישראלי אשר מעוניין בשלום. לעומת זאת, לדבריו, ישראל מספחת אדמות ששייכות לאחרים, משפיטה אנשים ויוצרת משטר אפרטהייד כנגד הפלסטינים שבגדה המערבית. ישראל, לדבריו, גונבת אדמות מן הפלסטינים, ומצפה מהם להודות על כך שישראל כובשת אותם. "אם ישראל רוצה להיות חלק מן המזרח התיכון, עליה להפסיק עם היוהרה והפגנת הכוח שלה", אמר.

לדבריו של עריקאת, הרשות הפלסטינית מכירה בזכותה של מדינת ישראל להתקיים, בתוך גבולות 67', אך היא מעוניינת בשלום, בהזדהות וברצון של מדינת ישראל לחיות לצד הרשות הפלסטינית. הפלסטינים, לדבריו, נלחמים כדי לקבל מעמד שווה ליהודים, אך היהודים הם גזענים, ולעולם לא יסכימו לקבל מצב כזה.

במקביל לדברים האלה, התראיין הבוקר לאולפן ynet גם ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים. בראיון אמר ברקת שלדעתו נשיא ארה"ב החדש, דונלד טראמפ, אכן יקיים את ההבטחות מתקופת הבחירות. לדבריו, הממשל האמריקני מתכוון ברצינות לתמוך בישראל, וחלק מן התמיכה הזו היא ההעברה של השגרירות לירושלים, דבר שלדעתו של ברקת, אכן יתרחש בקרוב. ברקת התייחס גם לאיומים הפלסטיניים, ואמר שיש להתייחס אליהם בכל הרצינות, אך לא להיכנע להם, ולהמשיך לפעול בכיוון הנכון. "אם היינו פוחדים מאיומים, מדינת ישראל לא היתה קמה", אמר ברקת. הוא גם הביע את תקוותו שהלחצים על הקפאת הבנייה ייפסקו כעת, כאשר ישנו ממשל אמריקני בעל אהדה לישראל.

תגיות:הרשות הפלסטיניתאיום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה