חדשות בארץ

עומסי תנועה ושיבושים בכביש 6 בעקבות הפגנה פלסטינית

העקבות הרס הבתים בקלנסווה ובאום אל חיראן, מתקיימת הפגנה של רכבים פלסטיניים בכביש 6. במקביל, מתקיימת הפגנה נוספת בדרך שמכיוון הנגב לירושלים, במחאה על החזקת גופתו של הנהג שדרס את רס"ב ארז עמדי לוי בשבוע שעבר

כביש 6, ארכיון (צילום: פלאש 90)כביש 6, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

הבוקר נרשמו שיבושים כבדים בתנועה בכביש 6, באזור הסמוך למחלף ניצני עוז. הסיבה: הפגנה פלסטינית כמחאה בעקבות הריסת הבתים שבקלנסווה ובאום אל חיראן. השיבושים נגרמו בגלל שיירה של רכבים, הנושאים את דגלי הרשות הפלסטינית, אשר נסעו בכביש באיטיות רבה – כאשר הם מלווים באופנועים משטרתיים של משטרת ישראל.

נהגים אשר נסעו באזור זועמים על התנהגותה של משטרת התנועה במקום, אשר במקום לרשום דוחות לנהגים הערבים, או להוריד את דגליהם, הם מלווים ומגבים אותם. לטענות הללו הגיבה המשטרה בטענה כי ביצוע הפגנות הוא חוקי, והמשטרה מאפשרת זאת כפי שמתחייב ממנה על פי חוק. גם הנפה של דגל פלסטין אינה מהווה עבירה על החוק, מאז הסכם אוסלו.

במקביל לשיבושי התנועה הללו, יצאה גם שיירה של כלי רכב מרהט ומאום אל חיראן אל ירושלים, על מנת להפגין ולמחות על ההחזקה של גופתו של יעקב אבו אל קיעאן, הנהג שדרס את רס"ב ארז עמדי לוי ונורה על ידי השוטרים במקום. אחד מבני משפחתו של אל קיעאן אמר כי אף שהם משתתפים בצערה של משפחת ההרוג, הרי שהם דורשים להקים ועדת חקירה ממלכתית באשר לאירוע.

סלאמה אל אטרש, המשתתף בהפגנה, אמר כי הם דורשים את שחרורה של הגופה, ובדיקה מדוקדקת – מי ירה על הרכב ומי הרג את השוטר. הוא דרש כי ההסתה נגד המגזר הבדואי תיפסק, וכי ייפסקו הריסות הבתים בכפרים על ידי המדינה.

רק בשבת האחרונה נערכה הפגנה בואדי ערה, כחלק מצעדי המחרה שמתקיימים בעקבות העימותים החוזרים והאלימים בין התושבים בכפר אום אל חיראן ובין כוחות הביטחון שבמקום. בהפגנה השתתפו כ-4500 איש, אשר קראו להפסיק את הרס הבתים, ולפטר את השר לביטחון פנים, גלעד ארדן.

תגיות:הפגנהפלסטיניםכביש 6ארז לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה