חדשות בארץ

טראמפ לנתניהו: "נעבוד עם ישראל בשיתוף פעולה כדי להשיג שלום"

בנימין נתניהו שוחח לראשונה עם הנשיא דונאלד טראמפ לאחר השבעתו. הנשיא הזמין את נתניהו לבוא לוושינגטון בחודש הבא

נתניהו וטראמפ לפני הבחירות לנשיאות (צילום: פלאש 90נתניהו וטראמפ לפני הבחירות לנשיאות (צילום: פלאש 90
אא

ראש הממשלה שוחח אתמול (ראשון) עם נשיא ארה"ב החדש – דונלד טראמפ. זוהי השיחה הראשונה שלהם מאז שהנשיא הושבע ונכנס לבית הלבן.

על מה נסבה שיחתם של השניים? מלשכת נתניהו נמסר כי הייתה זו בהחלט שיחה חיובית. "שני המנהיגים דנו בהסכם עם איראן, בתהליך המדיני עם הפלסטינים ובנושאים אחרים. ראש הממשלה הביע את רצונו לעבוד יחד עם הנשיא טראמפ בחזון משותף לקידום שלום וביטחון באופן שלא יהיו פערים בין ארה"ב לישראל". עוד הם ציינו: "הנשיא טראמפ הזמין את ראש הממשלה לבוא לוושינגטון ולהיפגש בחודש פברואר".

מצידו של טראמפ הוא התייחס לשיחה בקצרה ואמר ש"זו הייתה שיחה נחמדה מאוד". הבית הלבן פרסם גם מטעמו הודעה על השיחה, וציין כי פגישתם של טראמפ ונתניהו תתקיים בתחילת החודש הקרוב. בלשכתו של נתניהו ציינו כי "המועד ייקבע בימים הקרובים".

מהבית הלבן נמסר: "השניים דנו בדרכים בהן יהיה ניתן לחזק את מערכת היחסים המיוחדת שבין ארה"ב לישראל, ואת היציבות במזרח התיכון". עוד ציינו בבית הלבן כי השניים הסכימו להמשיך לדון באופן קרוב בנושאים אזוריים, בהם האיום האיראני, וכי הנשיא הדגיש כי הלחימה נגד דאעש וקבוצות טרור אחרות היא בראש סדר העדיפויות. לגבי השלום הישראלי-פלסטיני אמר טראמפ כי "יהיה ניתן להשיגו רק באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים, אך ארה"ב תעבוד עם ישראל באופן ישיר, כדי להשיג את המטרה הזו".

מספר שעות קודם לכן גם התייחסו בבית הלבן לנושא העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, ודובר הבית הלבן התבטא כי "אנו בשלבים הראשונים של דיונים על הנושא".

תגיות:ביבי נתניהודונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה