חדשות בעולם

וועידת פריז: 70 נציגי מדינות קיבלו החלטות אנטי ישראליות

הצביעות הצרפתית: נציגי מדינות התכנסו אתמול בפריז אימצו את החלטת האו"ם נגד ישראל, והשוו את הטרור האיסלאמי להתנהלותה של ישראל בשטחים

בנימין נתניהו ופרנסואה הולנד (צילום: פלאש 90)בנימין נתניהו ופרנסואה הולנד (צילום: פלאש 90)
אא

70 זאבים נגד כבשה אחת, שלא הוזמנה לוועידה נגדה: נציגי 70 מדינות, ובראשם שר החוץ האמריקני היוצא ג'ון קרי, התכנסו אתמול (ראשון) בפריז, ואימצו את החלטת האו"ם נגד ישראל, והשוו את הטרור האיסלאמי להתנהלותה של ישראל בשטחים.

בישראל החליטו להחרים את הוועידה החד צדדית, משום שהיא נועדה רק כדי ליצור לחץ על ישראל ולהתניע משא ומתן תוך כניעה לדרישות הפלשתינים.

את עמדתם החד צדדית מיהרו הצרפתים להציג כבר ברגע הראשון. הנשיא, פרנסואה הולנד, פתח את הוועידה כשהוא משווה בין הטרור האסלאמי להתנהלותה של ישראל בשטחים. "פתרון שתי המדינות מאוים על ידי התנחלויות וטרוריסטים, שמפחדים משלום", אמר. "הרעיון הוא לא להכתיב לצדדים את הדרך הלאה. שיחות שיירות בין ישראל לפלשתינים הן הדרך היחידה".

שר החוץ הצרפתי ז'אק מרק ארו, התייחס להכרזתו של טראמפ להעברת השגרירות מתל אביב לירושלים. "זוהי פרובוקציה שתהיה לה השלכות חמורות. אני גם לא חושב שהוא יוכל לעשות את זה. צריך ליצור את התנאים הנכונים לשלום".

סוכנות הידיעותAP  פרסמה כבר מראש את טיוטת ההחלטה, עליה חתמו משתתפי הועידה בפריז. על פי טיוטת ההחלטה, המדינות המשתתפות בועידה לא יכירו בשינויים בקווי 67'. כל עוד לא תהיה הסכמה בין שני הצדדים על כך, מה שכולל סיפוח של גושי התיישבות ביהודה, שומרון וירושלים.

עוד נכתב בטיוטה כי הוועידה תאמץ את ההחלטה האנטי ישראלית שהתקבלה באו"ם לפני כשלושה שבועות, בעידוד אמריקני. "המדינות המשתתפות בוועידה מברכות על אימוץ החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2334 שמגנה את הבנייה בהתנחלויות, את ההסתה ואת האלימות ושקראה לשני הצדדים לבצע צעדים כדי לקדם את פתרון שתי המדינות בשטח".

גם בצד הישראלי לא מיהרו לשתף פעולה עם הוועידה הצרפתית. יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן לא הגיע לוועידה, על אף שהיה אמור להגיע לחלק האחרון. חלף זאת, הוא שלח את תמיכתו ואמר לכלי התקשורת בצרפת כי "2017 צריכה להיות שנת החופש לעם הפלשתיני. ועידת השלום בפריז היא ההזדמנות האחרונה ליישם את פתרון שתי המדינות".

בישראל טוענים כי החלטות לא יכולות להתקבל בוועידות חד צדדיות מסוג זה, אלא רק במשא ומתן ישיר המתקיים ללא כל תנאים מוקדמים. "אם המדינות שמתכנסות בפריז באמת רוצות לקדם את השלום, עליהן ללחוץ על אבו מאזן להיענות להזמנת ראש הממשלה בנימין נתניהו להיכנס למשא ומתן ישיר. הוועידה הזו לא מחייבת את ישראל. אין אבסורד גדול מהגדרת הכותל המערבי והרובע היהודי בירושלים כשטח פלשתיני כבוש", אמרו גורמים ישראליים.

תגיות:ועידת פריז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה