חדשות בעולם

פרויקט מיוחד בארה"ב: "עיר העבר" שתסייע לחולי אלצהיימר

כחלק מגישה טיפולית חדשה לחולי אלצהיימר, מוקמת בארה"ב "עיר העבר". הכירו את העיר, בה הרחובות, המבנים והמכוניות ייראו כלקוחים מהמאה הקודמת

כמו לפני 50 שנה. לעורר את הזכרונותכמו לפני 50 שנה. לעורר את הזכרונות
אא

העיר שתעורר זיכרונות לחולים: בעוד כשנה תסתיים בנייתו של איזור חדש בסן דייגו, ארה"ב - כולו מיועד לחולי דמנציה. העיר החדשה - ישנה תיראה כמו ארה"ב בשנות ה-50. מדובר בחלק מגישה טיפולית חדשה בחולי האלצהיימר, שמצאה כי זיכרונות הילדות שעולים מחדש מסייעים לשיפור התפקוד המוחי ואיכות החיים.

על פי השיטה החדשה, יש להחזיר את החולים אחורה בזמן. בשל כך, המבנים, החנויות, המכוניות ומקומות הבילוי ייראו בדיוק כמו שסן דייגו היתה נראית בשנות החמישים.

החברה שמקימה את "עיר העבר" היא מרכז גלנר, ארגון ללא מטרות רווח הקיים כבר 35 שנים בארה"ב ומקדיש את פעילותו לאנשים בעלי קשיי זיכרון. הרעיון להקמת הכפר החדש-ישן נלקח מכפר לחולי אלצהיימר הקיים בהולנד, שם יכולים החולים להסתובב בחופשיות 24 שעות ביממה. עלות הקמת הכפר הוא 30 מיליון דולר, והוא יסתיים בתחילת 2018.

אלצהיימר, מחלה המתאפיינת בירידה בתפקוד של קליפת המוח ובהידרדרות מנטאלית, היא מחלה קשה, כואבת וחשוכת מרפא. המחלה פוגעת באופן שווה בגברים ובנשים מכל הגזעים ומכל השכבות הסוציו-אקונומיות.

כ-70 אלף ישראלים לוקים באלצהיימר, וההערכה היא שבתוך 15 שנים יגדל מספרם ל-120 אלף. למעשה, מדובר באחד מכל חמישה קשישים בישראל.רוב החולים מתים בתוך 15-10 שנים מפרוץ המחלה.

מדובר במחלה ניוונית מתקדמת של המוח, שהורסת בהדרגה את תאי המוח וגורמת להידרדרות ביכולת השכלית, לאובדן זיכרון ולפגיעה ביכולת החשיבה, הריכוז, הלמידה והתקשורת. לעתים סובלים החולים גם מערנות יתר, מהזיות ומנדודי שינה.

הטיפול המקובל כיום באלצהיימר הוא באמצעות תרופות שמעכבות את פירוק המעביר העצבי אצטיל כולין במוח. התרופות מעלות את הריכוז והקשב של החולה, שהופך ליותר מחובר לסביבה, אבל משפיעות פחות על הזיכרון. הן עוצרות את תהליך ההידרדרות אך לא מונעות את המחלה. כעת, מקווים במרכז גלנר כי "עיר העבר" תשפר את איכות חייהם של החולים ותמנע את ההידרדרות בתפקודי המוח.

תגיות:אלצהיימרארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה