חדשות בארץ

בל תשחית: 2.4 מיליון טון מזון נזרקו לאשפה

נתונים שמפרסם ארגון 'לקט ישראל' מוכיחים על כמויות עצומות של מזון שהולך בכל שנה לאשפה. האם יש מה לעשות כדי למנוע זאת?

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

היקף המזון האבוד בישראל מגיע ל-19.5 מיליארד שקלים בשנה. אלו הנתונים הקשים שנחשפו הבוקר (שלישי) על ידי ארגון 'לקט ישראל'. בדו"ח שהציג הארגון הוא גם הדגיש כי מדובר בכמות של 2.4 מיליון טון מזון, שכמחצית ממנו הוא מזון בר הצלה, בהיקף של 1.2 מיליון טון ובשווי של 8 מיליארד שקלים.

על פי הנתונים ניתן לראות כי חלק גדול מן המזון האבוד (30%) הוא מזון המגיע מהצריכה המוסדית, זאת כאשר כשליש מן המזון המבושל האבוד בצריכה המוסדית הוא בר הצלה. החישוב שהוצג בדו"ח הוכיח כי סך האובדן בצריכה המוסדית הסתכם ב-214 אלף טון, ובמילים אחרות - ניתן להציל 64 מיליון ארוחות מבושלות בשנה.

ב'לקט ישראל' הפנו אצבע מאשימה למדינה. גידי כרוך, מנכ"ל הארגון, ציין: "במדינות המערב פעלו רבות בשנה האחרונה כדי לצמצם בזבוז מזון, ועל ממשלת ישראל ללכת בעקבות המדינות הללו".

יצוין כי במשך השנה האחרונה קודם החוק לעידוד הצלת עודפי מזון. החוק עבר בכנסת בקריאה טרומית, וכעת הוא ממתין בוועדת עבודה רווחה ובריאות.

עקבו אחרינו ב-News
תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים