חדשות בארץ

אורי אבנרי: "בקום המדינה, כולנו האמנו שהדתיים ייעלמו מעצמם"

אורי אבנרי, איש השמאל הרדיקלי, מחפש את המדינה החילונית – ציונית שהוא וחבריו הקימו ולא מוצא. להפתעתו, ה"ערכים" החילוניים לא הוכיחו את עצמם ונמוגו כלא היו.

אא

הח"כ לשעבר אורי אבנרי (94) האמין שב-2017 לא יהיו דתיים במדינת ישראל. בראיון שהעניק היום לרדיו 'גלי ישראל', הביע מורת רוח  מאופיה הדתי-מדי-לטעמו של מדינת ישראל, וטען כי "כולנו האמנו שהדתיים ייעלמו תוך דור אחד או שניים".

אבנרי, איש השמאל הרדיקלי, אשר שימש בעבר כח"כ ועיתונאי, תקף בדבריו את החילונים שנטשו את ערכי הציונות: "הדתיים מלאי התלהבות, הם מרגישים שהם מנצחים, ובצד החילוני יש אדישות, לא אכפתיות, נוח להם במצב הנוכחי ולכן אין שום יוזמה להתקפת נגד, לעמידה על העקרונות שלהם", אמר.

אבני לא מבין לאן נעלמו העקרונות החילוניים. "והרי בן גוריון האמין שהדתיים ייעלמו מעצמם. הוא לא חשב שיש צורף להטיף לחילוניות. הוא היה בטוח לגמרי, וכולנו האמנו אז, שהדתיים זה מן איבר מדולדל שהולך מן העולם תוך דור אחד או שניים".

אבנרי מחפש את המדינה החילונית – ציונית שהוא וחבריו הקימו, ומופתע לגלות כי ה"ערכים" החילוניים לא הוכיחו את עצמם ונמוגו כלא היו. "אני חושב שהמדינה הזאת שאנחנו הקמנו ב-48 הולכת ונעלמת, ובמקומה קמה מדינה אחרת, שונה מאוד מאוד מהמדינה שעמדה לנגד עינינו. התרבות העברית שאנחנו התחלנו ליצור לפני 48 ואחרי 48, נעלמת, כבר לא קיימת. יש תרבות חדשה, דתית, משיחית והיא הולכת וכובשת", אמר.

אבנרי הוסיף והתייחס גם לטורו של א.ב. יהושוע ב'הארץ', ובו התייחס לרעיון של שתי מדינות לשני עמים. "הישראלים והפלסטינים ייגררו אט אט, ברצונם ושלא ברצונם, למדינה דו-לאומית", אמר. "הקרב הזה על שלום בין ישראל ופלסטין לבין מלחמת נצח, מדינת האפרטהייד או מדינה ערבית עם מיעוט יהודי, הקרב הזה לא נגמר והוא לא הוכרע. הוא רחוק מלהיות מוכרע. צריכים להעמיד מחדש את האידאל החילוני. חילוני זה לא ריק מדתיות. חילוני זו השקפת עולם שלמה, הומניסטית, ליברלית שמסתמכת על גדולי המחשבה האנושית ב-2000 השנים האחרונות", הוסיף איש השמאל.

תגיות:אורי אבנרידתיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה