חדשות בארץ

אזריה נחוש: "אמשיך במאבק ואלחם בערעור"

אלאור אזריה הורשע במשפט, אך הודיע כי הוא נחוש להמשיך במאבק עד הסוף. בעוד כחודש יינתן גזר הדין

אלאור אזריה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)אלאור אזריה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

הבוקר שלאחר המשפט בו הורשע החייל אלאור אזריה, נפתח בהודעה ברורה על כוונתו של אלאור להמשיך במאבק ולהילחם בערעור. אתמול (רביעי) אחרי שנודעה הרשעתו, הוא חזר למעצר הפתוח במחנה נחשונים, והודיע למקורביו על כך שהוא נחוש בדעתו להמשיך במאבק עד הסוף, מבלי להישבר.

בעוד כעשרה ימים צפוי להתקיים הדיון הבא בעניינו של אזריה, ואז יושמעו הטיעונים לעונש. ההערכה היא כי במהלך החודש הקרוב תפרסם ראש הרכב השופטים אל"מ מאיה הלר את גזר הדין, כאשר עונשה המקסימלי של עברית הריגה הוא עד 20 שנות מאסר, אך סביר להניח שאצל אזריה זה יסתכם בהרבה פחות.

ניתן לצפות כי הסנגורים יבקשו להתחשב בכך שאזריה שהה במעצר פתוח בבסיס במשך תשעת החודשים האחרונים, בהם התנהל המשפט. כמו כן, צפויים סנגורי אזריה לזמן עדי אופי שיעידו לטובתו. ביניהם יהיו לוחמים, וייתכן שגם מפקדים ששירתו עמו. קיימת אפשרות שגם מפקד הפלוגה לשעבר של אזריה – רס"ן תום נעמן, יוזמן אף הוא לתת עדות.

בנוסף, הסנגורים צפויים לבקש התחשבות במצבם הרפואי הקשה של הוריו של אלאור עקב הפרשייה, וכן בעובדה שהוא שירת במשך למעלה משנה וחצי כלוחם ופעל ללא שום דופי.

לגבי נושא החנינה – על אף שיצאו אתמול פוליטיקאים רבים, ובראשם ראש הממשלה, בקריאה להעניק חנינה לאזריה, והיו עשרות אלפים שחתמו על עצומה ברשת שקראה לחנינה, מסתבר שהיחיד שיכול לקדם את הנושא הוא אזריה עצמו. בתקופה הקרובה נראה שהוא לא יעשה זאת, כיוון שיהיה מעוניין להשלים קודם לכן את אפשרות הערעור.

תגיות:אלאור אזריהגזר הדיןערעור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה