מעניין

מי אתה ר’ לוי שם טוב? 10 עובדות על הרב של איוונקה טראמפ

לאחרונה רכשו איוונקה וג'רארד טראמפ-קושנר בית חדש, שנמצא בסמיכות ל'שול' (בית הכנסת) של הרב לוי שם טוב, רבה של המשפחה. לפניכם 10 עובדות שאולי לא ידעתם על הרב מ'השול' הקטן בוושינגטון הבירה

ר’ לוי שם טוב (צילום מסך יוטיוב)ר’ לוי שם טוב (צילום מסך יוטיוב)
אא

1. הרב לוי שם טוב הוא חסיד חב"ד המתגורר בוושינגטון ומכהן כרב הבית הלבן. הוא נשוי לנחמה (לבית פלדמן) והשניים הורים לשבעה ילדים. 

2. 'השול' (בית הכנסת) של הרב שם טוב, הנמצא בלב הקהילה האורתודוקסית בעיר - קטן בגודלו ובו מתפללים כ-50 איש מדי שבת. עם זאת, בתקופת החגים והימים הנוראים, מאוכלס המקום בכ-250 מתפללים. 

3. עם השנים יצא שמעו של הרב שם טוב למרחקים, ולמרות גודלו הקטן יחסית של 'השול' - הוא הפך למקום החביב והמועדף על פוליטיקאים יהודים רבים וביניהם ג'ו ליברמן, ג'ק לאו ועוד.

4. הרב שם טוב ידוע כנחבא אל הכלים בכל מה שקשור לפרסום שמו בריש גלי, ומעדיף את אחורי הקלעים מאשר את אור הזרקורים - זאת על אף שהוא עומד מאחורי שורת מעשים ראויים לציון, כדוגמת הכשרת מטבח הבית הלבן, עליה פיקד. 

5. עד כה סירב הרב שם טוב להתראיין לכלי התקשורת בתאונה שחלק מהמדיניות שלו היא לשמור על צנעת הפרט ולא להגיב על דברים שקשורים לזהותם של חברי קהילתו, או המתפללים בבית הכנסת שלו.

6. התארים בהם כונה הרב שם טוב על ידי התקשורת האמריקנית בין היתר, הם: 'הרב של גבעת הקפיטול', 'הרב של מוסד וושינגטון', 'אחד השחקנים החביבים ביותר בעיר הבירה', 'אחד הפוליטיקאים הנבונים ביותר בעיר', ועוד. 

7. הרב שם טוב עומד בראש פעילות ענפה לקהילה היהודית בוושינגטון, הכוללת טקס הדלקה שנתי של נרות חנוכה מול הבית הלבן, שמשודר בטלוויזיה האמריקנית מדי שנה, וזוכה לאהדה גדולה - גם בקרב גויים. בשנת 2012 למשל, הגיע מספר הצפיות בתכנית לכ-50 מיליון (!) צפיות, בארה"ב לבדה. 

8. מזה שנים מקיים הרב שם טוב קשרים הדוקים עם חברי הקונגרס של ארה"ב, עם מנהיגים ופקידי מנהל בכירים, וכן עם ראשי מדינות וממשלות שונים. שם טוב הוא גם יו"ר הוועדה שאמונה על ארגון כנס חב"ד הבינלאומי 'מורשת חב"ד' שבמסגרתו נוצרת אינטראקציה בין רבנים לדמויות בינלאומיות רבות השפעה, מרחבי הגלובוס. 

9.  הרב שם טוב ייסד את הפורום היהודי של הקפיטול - קבוצה פוליטית גדולה בגבעת הקפיטול, שנועדה ליצור ולשפר את תחושת הזהות היהודית, בקרב אנשי קונגרס יהודיים. קבוצה זו נהנית מתמיכתם של הסנאט האמריקני ובית הנבחרים. 

10. התפוח לא נופל רחוק מן העץ - הרב לוי שם טוב הוא בנו של הרב אברהם יצחק שם טוב, המכהן כיו"ר אגודת חסידי חב"ד העולמית, ומנהל מוסדות 'בית רבקה' בקראון הייטס, ברוקלין. 

תגיות:יהודיםגיורדונאלד טראמפאיוונקה טראמפלוי שם טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה