הריון ולידה

מרגש: נולדה עם המעיים מחוץ לגוף, ושרדה

תינוקת נולדה בהדסה עין כרם עם מום נדיר בו המעיים נמצאים מחוץ לבטן. "המליצו לנו על הפלה, אך לא רצינו לשמוע", סיפר האב

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

השבוע שוחררה מבית החולים הדסה עין כרם תינוקת שנולדה במצב קשה ביותר. התינוקת  הגיחה לאוויר העולם כאשר המעיים שלה מחוץ לגוף. כפי שסיפר אביה לאחר מכן - מדובר במום נדיר מאוד בשם 'אומפלצולה' אשר בעקבותיו מתפתח המעי מחוץ לגוף, והוא נשאר שם גם לאחר הלידה יחד עם חלק מהכבד, כששניהם עטופים במעטפת דקיקה.

האב סיפר על כך שבבית חולים אחר, אליו הם הגיעו כדי להתייעץ, המליצו להם על הפלה, ואף ציירו תרחישי אימה, אך הם סירבו להפסיק את ההיריון. "החלטנו לפנות להדסה, שם עברנו בדיקת מי שפיר שהייתה תקינה, והרופאים הבטיחו שהילדה תנותח אחרי הלידה ובעזרת ה' תהיה בסדר".

על הלידה עצמה סיפר ד"ר דן ארבל, כירורג בכיר במערך הילדים של הדסה: "כשהתינוקת נולדה היה לה חור גדול בדופן הבטן, ממנו גלשו המעיים כשהם עטופים ברקמת האמניון של השק העוברי. צוות של מומחים בכירורגיית ילדים נטל חלק בניתוח מורכב שביצענו כדי להחזיר את המעיים לגוף, תוך כדי שימוש בטכנולוגיה חדשה שבעבר פותחה בתחום הפלסטיקה".

והוא גם פירט: "הייחודיות בניתוח היא שבמקום לסגור את הפתח המשמעותי בבטנה של התינוקת בטלאי סינטטי, עשינו שימוש במערך של תופסנים וחבקים, שאת מיקומם אנו משנים אחת למספר ימים. הם מותחים את העור וכך מייתרים את הצורך בשימוש בכיסוי מחומר אחר. כך, בתהליך של שלושה שבועות, הצלחנו להביא לסגירה מלאה של הבטן עם דופן הבטן עצמה. זהו תהליך שחסך מהילדה סדרת ניתוחים, אחת למספר ימים".

וסיכומו של הסיפור הינו מרגש ביותר. הרופא דיווח כי כעת הילדה מרגישה טוב, בטנה נראית טוב והיא אוכלת כרגיל. לדבריו – אין סיבה שתימנע ממנה האפשרות לחיות חיים בריאים ומלאים. ההורים שוחררו השבוע לביתם עם התינוקת, וכפי שציינה האם: "עכשיו הכל בסדר, התקופה הקשה מאחורינו. קיבלנו מתנה יקרה – ילדה בריאה".

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:לידהמום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה